آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزیر خارجه ایران:

نقشه‌ای برای سرهم کردن بهانه برای جنگ در عراق جریان دارد

وزیر امور خارجه ایران در رشته توییتی از دریافت اطلاعاتی خبر داده که به گفته او « نقشه‌ای برای سر هم کردن بهانه‌ای برای جنگ» است. او به امریکا هشدار داده که ایران از منافعش دفاع خواهد کرد.

به نقل از یورونیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به پرواز مجدد بمب افکن‌های امریکایی «بی ۵۲» در نزدیکی مرزهای ایران، دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده و «همدستانش» را متهم کرد که «به جای مقابله با شیوع کووید-۱۹ در امریکا میلیاردها دالر» را با اعزام بمب افکن‌ها و ناوگان جنگی به منطقه «هدر» می‌دهند.
وزیر امور خارجه ایران در انتهای توییت خود هشدار داده است که هرچند ایران به دنبال جنگ نیست اما «به طور آشکار و مستقیم از مردم، امنیت و منافع حیاتی» خود دفاع خواهد کرد.
مقامات وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که دو فروند بمب افکن «بی ۵۲» این کشور پس از برخاستن از پایگاهی هوایی در ایالت داکوتای شمالی بر فراز خاورمیانه به پرواز درآمدند. مسئولان امریکایی هدف از ماموریت این بمب افکن ها را «مهار» ایران در آستانه اولین سالگرد ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در نزدیکی فرودگاه بغداد عنوان کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا