آخرین اخبارافغانستانسیاست

نماز جنازه بر پیکر ایاز نیازی ادا و به خاک سپرده شد

پیکر ایاز نیازی خطیب مسجد وزیر اکبر خان و استاد دانشگاه که در پی انفجار در صحن مسجد وزیر اکبرخان کشته شد، امروز پنجشنبه (۱۵ جوزا) با حضور برخی سیاسیون پس از ادای نماز جنازه در غازی استدیوم، در صحن آن مسجد به خاک سپرده شد.


به گزارش خبرگزاری دید، مراسم جنازه نیازی با حضور جمعی از مقامات حکومتی و مردم در غازی استدیوم برگزار شده و سپس، پیکر وی در صحن مسجد وزیر محمداکبر خان به خاک سپرده شد.
حامد کرزی رییس جمهور پیشین، صلاح‌الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی و عبدالحکیم منیب وزیر ارشاد، حج و اوقاف نیز در این مراسم اشتراک کرده بودند.
هم‌زمان با برگزاری نماز جنازه نیازی در کابل، شماری زیادی از مردم و مقامات محلی در بدخشان، زادگاه ایاز نیازی، نیز برای وی نماز غایبانه برگزار کردند.
ایاز نیازی شامگاه سه‌شنبه (۱۳جوزا) در نتیجه یک انفجار در محوطه مسجد وزیر محمداکبرخان زخمی شد و سپس به دلیل شدت جراحت جان باخت. در این انفجار دو تن دیگر نیز زخم برداشتند.
ایاز نیازی حدود ۵۶ ساله بود و در یمگان بدخشان تولد شده بود.
وی سند لیسانس و ماستری‌اش را در بخش اقتصاد اسلامی از دانشگاه الازهر مصر به دست آورده بود.
آقای نیازی هم‌چنان در بخش روابط بین‌الملل از دیدگاه فقه اسلامی دوکتورا داشت.
وی که از روحانیان میانه‌رو در کشور به شمار می‌آمد، استاد دانشگاه کابل بود و امامت مسجد وزیر محمداکبرخان را نیز بر عهده داشت.
مسئولیت ترور ایاز نیازی را گروه تروریستی داعش به دوش گرفته و تاکید کرده که این «عالم گمراه» از حکومت «مرتد» افغانستان حمایت می‌کرد.
علاوه بر مقامات داخلی و برخی از کشورهای خارجی، از جمله امریکا، کاناد و قطر، گروه طالبان نیز ترور این روحانی میانه‌رو را محکوم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا