آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

نمایشگاه سه روزه صنایع دستی معلولان، درهرات برگزار شد

نمایشگاه سه روزه صنایع دستی معلولان ولایت هرات، با حضور معاون مقام ولایت، مسئولان و اعضای جامعه ورزشی، فعالان مدنی و شماری از خانواده‌ها افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دید، مونسه حسن‌زاده معاون والی هرات با اشتراک در افتتاحیه این نمایشگاه، از برگزاری این برنامه ابراز خرسندی نمود و تلاش‌های برگزارکنندگان و حامیان معلولان را قابل قدر خواند.

بانو حسن‌زاده، یکی از دستاوردهای بزرگ و فعالیت‌های مثبت برای معلولان را همسویی خانواده‌های آنان با استادان و اعضای بنیاد خیریه پیر هرات برای حمایت این قشر جامعه عنوان کرد.

وی همچنین از کارکرد مسئولین و معلمین این بنیاد نیز ستایش نموده و فعالیت بی‌آلایش آنان را انجام یکی از آموزه‌های دین اسلام خواند.

معاون والی هرات، همچنین به مسئولان بنیاد خیریه پیر هرات از جذب کمک‌های مالی برای ساخت مرکزی برای آموزش و زندگی آنان نوید داد و تاکید کرد که اداره محلی هرات با آنان مصمم به همکاری بوده و در این زمینه تلاش‌های زیادی خواهد نمود.

در همین حال، عبدالعلی بارکزایی رییس بنیاد خیریه پیر هرات و مسئول برگزاری این نمایش‌گاه، می‌گوید: در این نمایش‌گاه بیش از ۱۰۰ کودک و نوجوان کم‌توان ذهنی سهم گرفتند که در مدت یک سال توانستند بیش از یک هزار اثر و صنایع دستی ایجاد کرده و به نمایش بگذارند، این آثار به نمایش گذاشته شده معلولان شامل گل‌سازه‌ها، لباس‌ها، نقاشی‌ها، جوراب‌های تولید شده و برخی موادهای خوراکی تولید شده مانند ترشی می‌باشد.

آقای بارکزایی افزود، بنیاد خیریه پیر هرات از سال‌های گذشته تاکنون در تلاش بوده تا کودکان کم‌توان ذهنی و معلولان را تحت حمایت خود قرار داده و برای رشد استعدادهای آنان فعالیت‌های مثمری انجام داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا