آخرین اخبارافغانستانجوانانزنانفرهنگ و هنرگزارشنقاشیهنر های تجسمی

نمایشگاه «لاین‌آرت» برای آشنایی جوانان با نقاشی و رسامی در کابل برگزار شد

خبرگزاری دید: نمایشگاه «لاین‌آرت» برای معرفی استعدادهای جوان در نقاشی و رسامی و آشنایی مردم با این هنر در کابل برگزار شد. برگزار کنندگان می‌گویند که این، نخستین نمایشگاه «لاین‌آرت» در افغانستان است.

نمایشگاه «لاین‌آرت» از سوی مرکز سیمینارهای افغانستان روز دوشنبه (۸  جوزا) در کابل برگزار شد.

عبدالرحمان رحمانی مسئول مرکز سیمینارهای افغانستان به خبرگزاری دید می‌گوید که هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی تشویق جوانان برای روی آوردن به هنر نقاشی است.

رحمانی گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه در کابل معرفی هنر رسامی و نقاشی برای مردم است، با آن که جوانان کم علاقه و کم انگیزه هستند ولی ما تلاش داریم تا این هنر را ترویج کنیم.

وی همچنان گفت که برنامه «لاین‌آرت» به صورت آنلاین برای جوانان تدریس شده است که به صورت دوره‌ای به مدت دو ماه برگزار شده بود.

از سویی هم پلوشه سهرابی یکی اشتراک کنندگان این برنامه گفت: من یکی از مراجعه کنندگان مرکز سیمینارهای افغانستان بودم و دوره داستان نویسی و شعر را سپری کردم که در حال حاضر بیشتر از ۳۰ شعر در سبک غزل نوشته‌ام و این برای من خیلی عالی است.

سهرابی می‌گوید که برگزاری این برنامه می‌تواند جوانان را تشویق کنند تا آثار بهتری خلق کنند مخصوصاً دوشیزگانی که از آموزش و تحصیل باز مانده‌اند می‌توانند به این هنر روی بیاورند.

از سویی هم، سهیلا سلطانی یکی از اشتراک کنندگان نمایشگاه «لاین آرت» به خبرگزاری دید گفت که «من چند سال پیش نقاشی می‌کردم و تحت نظر یک استاد کار می‌کردم ولی به دلیل منظم نبودن کار استاد، از نقاشی دست برداشتم».

سلطانی می‌گوید که نقاشی یکی از هنرهای خوب است که هر نقاش می‌تواند آنچه را در ذهن دارد به تصویر بکشد و به دیگران نشان بدهد که یک نقاشی شان ده‌ها پیام مثبت برای مردم خواهد داشت.

وی افزود که نقاشی می‌تواند استرس و فشارهای ناشی از بیکاری را برای افراد کم کند و جوانان می‌توانند در این زمینه بهتر عمل کنند.

همچنان، سید نجات احمد فخری نقاش گفت: در این نمایشگاه نقاشی‌های من به نمایش گذاشته شده است و من تلاش دارم تا این نمایشگاه را گسترش داده و به مردم معرفی کنم.

آقای فخری گفت که جوانان در اوایل بی‌انگیزه بودند ولی ما تلاش داریم که این هنر را میان مردم مخصوصاً جوانان ترویح کنیم تا در آینده بتوانیم نمایشگاه‌های بهتری را در این زمینه برگزار کنیم.

وی گفت که برنامه آموزشی دو ماهه که برای جوانان برگزار شده بود از سوی سید جواد احمد پایا برگزار شده بود که امروز فراغت آن جوانان است.

گفتنی است که افغانستان مطابق آمارهای بین‌المللی ناشاد ترین کشور جهان شناخته می‌شود و هنر می‌تواند انگیزه‌ای برای شاد زیستن باشد.

نویسنده

رسول شهزاد-کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا