آخرین اخبارافغانستان

نمایش محصولات زراعتی دهاقین در بلخ

نمایشگاه محصولات و صنایع زراعتی به استقبال سال نو و فصل بهار  با شرکت ۲۰ غرفه در شهر مزار شریف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دید، سراج الدین مهربان رییس اداره زراعت و مالداری بلخ به خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه دهاقین، باغداران و زراعت پیشگان از ولسوالی‌های مختلف ولایت بلخ سهم گرفته‌اند. وی افزود: محصولات زراعتی در قالب ۲۰ غرفه مختلف و متنوع در بخش لبنیات، محصولات زراعتی، ماشین آلات مخصوص باغداری و زراعتی، بوته‌های نباتی و… می‌باشد .

آقای مهربان، سال جدید خورشیدی را سال‌نیک و پر برکت برای زارعین و مالداران کشورعنوان نمود. وی اظهار داشت، در سال پیش رو مانند گذشته برنامه‌های مختلف حمایتی و کمکی برای زراعت پیشگان از قبیل، توزیع تخم‌بذری، توزیع کود کیمیاوی و ادویه حیوانی و نباتی و بخش‌های مشوره‌دهی از سوی اداره زراعت، به  اجرا می‌شود.

حاجی سید مصطفی سادات، نماینده زراعت پیشگان ولسوالی ده‌دادی، ماشینی شدن زراعت را از نیاز‌های اساسی دهاقین ولایت بلخ دانست. وی گفت: با اینکه در سال‌های قبل کارهای خوبی در راستای تقسیم آب‌ها و استحکام سربند‌ها صورت گرفته است. اما  برای افزایش حاصلات باید استفاده از زراعت ماشینی رایج شود، و نیز برای فراورده‌های دهاقین بازار فروش محیا شود.

حاجی عبدالرئوف که از ۶ سال بدینسو به کشت بوته «هنگ» در ولایت بلخ مصروف است، از مسئولین کشور خواست تا بجای پرداختن به زد و بندهای سیاسی بین خود، روی گسترش زراعت و مالداری کشور توجه کنند تا وضعیت اقتصادی جامعه بهبود یابد.

این در حالیست، که همه ساله جشن دهقان در روزهای آغازین سال نو در مزار شریف با راه اندازی نمایشگاه‌ها همراه است. در این نمایشگاه دهاقین تازه‌ترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و از تجارب دیگران استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا