آخرین اخبارافغانستانسیاست

نماینده آلمان: با طالبان توافق شده که خروج پس از ۳۱ اگست هم ادامه داشته باشد

مارکوس پوتزل دیپلمات آلمانی گفته است که در دیدار با عباس استانکزی معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر توافق شده تا روند خروج پس ۳۱ اگست هم ادامه داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری دید: مارکوس پوتزل نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در توییتی از دیدارش با عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر داده و گفته است که طالبان پذیرفته‌اند پس از تکمیل خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ۳۱ اگست، مانع خروج افغان‌ها نشوند و مردم می‌توانند برای خروج از افغانستان اقدام کنند.
وی گفته ‌است که آقای استانکزی به او اطمینان داده که افغان‌های با مدرک معتبر می‌توانند پس از ۳۱ اگست نیز برای خروج از افغانستان اقدام کنند.
این دیپلمات آلمانی افزوده که در مورد نیاز جدی به وجود یک میدان‌ هوایی فعال در کابل به عنوان پیش‌شرط سازمان‌های غیر دولتی و دیپلمات‌ها با معاون دفتر سیاسی طالبان گفت‌وگو کرده ‌است.
این در حالی ‌است که روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک نشست خبری گفته بود ما از مردم دعوت می‌کنیم به خانه‌های‌شان بازگردند؛ اما امریکا از مردم دعوت می‌کند به میدان هوایی بروند. امریکا سیاست خود را تغییر دهد. امریکا انجنیر‌ها، داکترها و نظامیان ما را خارج کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا