آخرین اخبارافغانستانسیاست

نماینده امریکا: در حال ایجاد روابط سازنده با طا-لبان هستیم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان گفته است که امریکا در حال ایجاد روابط سازنده و گفت‌وگوهای صادقانه با اعضای طا-لبان است.

توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان گفته است که واشنگتن در حال ایجاد روابط سازنده با اعضای طا-لبان است، اما برخی مسایل نیاز به اعتمادسازی دارد مانند حقوق زنان و ادامه کار خبرنگاران در افغانستان.
نماینده امریکا در مصاحبه‌ای با طلوع نیوز گفته است: در مورد برخی مسایل، بلی، ما در حال ایجاد صراحت و صداقت بیشتر با یکدیگر هستیم. من فکر می‌کنم گفت‌وگوی ما در مورد تروریزم نیز صادقانه‌تر از قبل است.
وی با اشاره به نشست اسلو افزوده است که پیشنهاد امریکا ادامه چنین گفت‌وگوها در داخل افغانستان است.
وست در ادامه بیان داشته است: من فکر می‌کنم برخی درخواست‌های کلیدی که آن‌ها و افغان‌ها از طا-لبان دارند، همان درخواست‌های جامعه بین‌المللی است – برای فرآیند مشورتی باز، حرکت از ظرفیت عملی به ظرفیت دایمی. …آن‌ها می‌خواهند مطمئن باشند که معترضان می‌توانند این کار را به صورت مسالمت‌آمیز انجام دهند و به کار خود ادامه دهند. آن‌ها می‌خواهند ببینند زنان معترض که اخیراً بازداشت شده‌اند، آزاد شوند. آن‌ها می‌خواهند ببینند که روزنامه‌نگاران بتوانند وظایف خود را انجام دهند و بنابراین فکر می‌کنم که گفت‌وگو بسیار مثبت بود.
وی همچنین از امارت اسلامی خواسته تا روند رایزنی گسترده را با استفاده از میکانیزم سنتی لویه جرگه آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا