آخرین اخبارجهانمنطقه

نماینده روسیه در ناتو، از اقدامات این سازمان انتقاد کرد

در پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) گفت که سیاست‌ها و اقدامات این پیمان در عرصه بین‌المللی به امنیت جهانی ضربه می‌زند.
به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گروشکو، نماینده روسیه در ناتو، تصریح کرد: ناتو تلاش می‌کند با برنامه‌های نظامی در مناطق راهبردی جهان بویژه در خاورمیانه، شمال افریقا و کشورهای واقع در این مناطق حضور داشته باشد.
وی در مصاحبه با روزنامه روسی «نی زاویسیمایا گازتا» که روز سه شنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد که در اجلاس ۲۵ ماه می (چهارم جوزا) ماه جاری سران ناتو موضوعات مربوط به افزایش هزینه‌های نظامی کشورهای عضو تا سقف دو درصد تولید ناخالص ملی و مبارزه با تروریزم مطرح و بررسی خواهد شد.
نماینده روسیه در ناتو همچنین با انتقاد از عملکرد این پیمان در قبال تروریزم که تاکنون مبارزه واقعی و موثری با این پدیده جهانی نکرده است، اظهار کرد: باید ببینیم موضع ناتو علیه تروریزم در اجلاس سران با آنچه روسیه از این مبارزه تصور دارد و در وهله نخست علیه گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره مطابقت دارد یا خیر یا اینکه این بلوک نظامی اهداف دیگری را دنبال می کند!
مقام روس در ادامه با اشاره به شکست تلاش‌ها و عملیات نظامی ناتو در افغانستان گفت: محدوده تحت کنترل طالبان افزایش می‌یابد و سطح کشت خشخاش و همچنین میزان قاچاق مواد مخدر در حال گسترش است.
گروشکو مشکل اصلی کنونی در مساله افغانستان و مبارزه با تروریزم را خودداری ناتو از همکاری با روسیه خواند که به گفته وی به امنیت بین‌المللی ضربه می‌زند.
وی افزود: این همکاری‌ها از سه سال پیش بشدت کاهش یافته است، در حالی‌که گسترش فعالیت تروریست‌ها تلاش بیشتری را برای مبارزه با آنها می‌طلبد و بدون همکاری با روسیه هم این امر امکان‌پذیر نیست.
ناتو که از سال ۲۰۱۴ فعالیت شورای همکاری با روسیه را تقریباً متوقف کرده است، با وجود هشدارهای مکرر مسکو حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود نزدیک روسیه و حتی هم‌مرز این کشور عقب‌نشینی کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا