آخرین اخبارایرانجهانزنانسیاست

نماینده مجلس ایران: دانشگاه‌های ما پذیرای دختران افغانستانی خواهد بود

خبرگزاری دید: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران در واکنش به ممنوعیت تحصیل در افغانستان گفته که دانشگاه‌های ایران پذیرای دانشجویان دختر افغانستان خواهد بود.


مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران گفته است که در صورت عدم تجدید نظر طا-لبان در خصوص ممنوعیت تحصیل زنان در دانشگاه‌ها، ایران متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها پذیرای دانشجویان دختر افغانستانی خواهد بود.
مهدی اسماعیلی با اشاره به این‌که ممانعت از تحصیل دختران کاملاً مغایر با کنوانسیون‌های حقوق بشری است، افزوده است: تاکید ما بر این است در کشور افغانستان سریعاً یک تجدید نظری از سوی حاکمیت نسبت به منع تحصیل دختران صورت گیرد و زمینه تحصیل دختران را فراهم کنند. این حق طبیعی زنان است که دانش‌افزایی داشته باشند.
وی تصریح کرده است: در صورتی که طا-لبان نسبت به توصیه‌های حقوق بشری بی‌توجه بوده و نسبت به تحصیل زنان تمکین نکند این ظرفیت در دانشگاه‌های کشور ما وجود دارد. کشور ما امروز پذیرای میلیون ها نفر از افغانی‌ها است. جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان و دانشجویان در کشور ما مشغول به تحصیل هستند. ما در راستای حس انسان‌دوستی متناسب با ظرفیت مدارس و دانشگاه‌های کشور پذیرای دانشجویان دختر افغان خواهیم بود که محروم از تحصیل شده و علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا