آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

وضعیت بحرانی افغانستان؛

نماینده ملل متحد در نشست ویژه شورای امنیت خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شد

دیبورا لاینز نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افغانستان گفت که تلفات غیر نظامیان ۷۰ درصد افزایش یافته، جامعه جهانی باید فوراً اقدام کند.


به گزارش خبرگزاری دید، دیبورا لاینز نماینده‌ خاص سازمان ملل متحد در افغانستان امروز جمعه(۱۵اسد) در نشست ویژه‌ی شورای امنیت این سازمان، خواستار توقف حملات طالبان به شهرهای افغانستان شد.
خانم لاینز گفت که تنها در ماه گذشته، زمانی که طالبان حملات‌شان را بر شهرها آغاز کرده‌اند، بیش از ۱۰۰۰ غیرنظامی در ولایت‌های هرات، قندهار و هلمند کشته و زخمی شده‌اند.
او در این نشست هشدار داد که بدون اقدام فوری بین‌المللی و از سرگیری مذاکرات واقعی صلح، افغانستان با درگیری‌های وحشیانه، بحران بشری حاد و نقض روز افزون حقوق بشر مواجه است.
طالبان در روزهای اخیر حملات تهاجمی‌شان را به مراکز ولایات هرات، قندهار، هلمند، فراه، نیمروز، جوزجان و تخار شدت بخشیده‌اند. این گروه مدعی است که شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز را تصرف کرده است.
در جریان حملات طالبان به مراکز شهرها، هزاران نفر آواره شده و ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.
به دنبال افزایش خشونت‌ها، وزارت خارجه‌ کشور از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در مورد وضعیت این کشور نشست ویژه برگزار کند. این نشست شام امروز به وقت افغانستان برگزار شد. هنوز از فیصله‌ نهایی اعضای شورای امنیت سازمان ملل گزارش رسمی منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا