آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نماینده ویژه ایران برای افغانستان با امیرخان متقی دیدار کرد

خبرگزاری دید: حسن کاظمی قمی فرستاده ویژه ایران برای افغانستان که به این کشور سفر کرده، با وزرای انرژی و آب و خارجه طا-لبان دیدار کرد. در این دیدارها مسئله آب و روابط دو جانبه مطرح بحث شده است.

نماینده ویژه ایران
به نقل از فارس، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان امروز چهارشنبه (۴حوت) با مولوی امیرخان متقی وزیر خارجه و ملا عبدالطیف منصور وزیر انرژی و آب طا-لبان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار به گفته وزارت خارجه طا-لبان، در خصوص وضعیت افغانستان و همکاری میان دو کشور برای سرمایه‌گذاری دربخش معدن، کشاورزی، انرژی و راه‌آهن گفت‌وگو شد.
وضعیت اقتصادی افغانستان، روابط سیاسی و تحولات مثبت از جمله موضوعات مهم این دیدار بوده است. در این دیدار متقی گفت‌وگوهای مقامات ایران و افغانستان را مثمر ثمر خواند و بر تقویت روابط تاکید کرد.
همچنین در ادامه این دیدار، وزیر انرژی و آب طا-لبان نیز موضع این گروه در خصوص آب و برق را اعلام کرد.
نماینده ویژه ایران نیز آمادگی دولت خود را برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های معدنی، کشاورزی، انرژی و راه‌آهن اعلام کرد.
این در حالی است که روز گذشته وزارت انرژی و آب دولت موقت طا-لبان علت نرسیدن آب هیرمند به ایران را وجود مشکلات فنی خواند و اعلام کرد به معاهده‌ای که میان افغانستان و ایران در خصوص آب در سال ۱۳۵۱ شمسی منعقد شده، متعهد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا