آخرین اخبارافغانستانسیاست

نمایندگان بار دیگر در انتخاب منشی و نایب منشی مجلس ناکام ماندند

اعضای مجلس نمایندگان بار دیگر در انتخاب منشی و نایب منشی این مجلس ناکام ماندند.

اعضای مجلس نمایندگان بار دیگر در انتخاب منشی و نایب منشی این مجلس ناکام ماندند.
به گزارش خبرگزاری دید، در ادامه برگزاری انتخابات برای تعیین عضوهای باقی‌مانده هیئت اداری، اعضای مجلس نمایندگان امروز شنبه، پانزدهم سرطان برای گزینش منشی و نایب منشی این مجلس به پای صندوق‌های رای رفتند. سرانجام پس از رای‌گیری هیچ یک از نامزدان کرسی‌های منشی و نایب منشی مجلس نمایند‌گان موفق نشدند که (۵۰ درصد + یک) رای تایید نمایند‌گان حاضر را به دست آورند.
نصاب مجلس بر اساس آرای استفاده شده، ۲۱۸ نفر اعلام شد که نامزد برنده به ۱۱۰ رای تایید نیاز داشت.
برای کرسی منشی مجلس نمایند‌گان، محمدکریم اتل، زهره نوروزی، عبدالرووف انعامی، میرداد نجرابی و عزیزالله الفتی نامزد بودند. در نتیجه انتخابات، آقای اتل ۶۲ رای، خانم نوروزی ۱۰ رای، آقای انعامی ۴۶ رأی، آقای نجرابی ۴۵ رای و آقای الفتی ۴۱ رای به دست آوردند.
در این انتخابات، سه رای سفید و ۱۱ رای باطل استفاده شده بود. از آن‌جایی که هیچ یک از نامزدان آرای کافی را برای احراز کرسی منشی به دست نیاوردند، قرار شد که در مرحله بعدی برای محمدکریم اتل و عبدالرووف انعامی صندوق گذاشته شود.
برای تصدی کرسی نایب منشی مجلس نمایند‌گان سه نفر نامزد بودند. عبدالنصیر فراهی با ۳۷ رای، نیلوفر کوفی با ۶۹ رای و جاوید صافی با ۷۹ رای موفق به احراز این کرسی نشدند.
در این انتخابات، ۱۷ رای سفید و ۱۶ رای باطل استفاده شده بود. قرار شد که در مرحله بعدی، انتخابات میان جاوید صافی و نیلوفر کوفی برگزار شود.
انتخابات برای گزینش منشی و نایب منشی مجلس نمایندگان وارد پنجمین روز خود شده است، اما اعضای مجلس نمایندگان تاکنون موفق نشده‌اند که ترکیب هیئت اداری مجلس را تکمیل کند.
در سومین روز انتخابات برای گزینش هیئت اداری که روز سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، امیرخان یار به عنوان معاون اول و احمدشاه رمضان به عنوان معاون دوم مجلس نمایندگان انتخاب شدند.
انتخابات هیئت اداری مجلس نمایندگان همواره با جنجال و حاشیه‌هایی همراه بوده است، چنان‌که انتخابات برای گزینش ریاست این مجلس حدود یک‌ونیم ماه زمان برد و اعضای مجلس نمایندگان سرانجام پس از چهار دور انتخابات، موفق شدند میررحمان رحمانی را به عنوان رییس برگزینند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا