آخرین اخبارافغانستانسیاست

در حاشیه نشست اسلو؛

نمایندگان بریتانیا، فرانسه و اتحادیه اروپا با امیر خان متقی دیدار کردند

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طا-لبان می‌گوید که امیر خان متقی در حاشیه نشست اسلو با نمایندگان بریتانیا، فرانسه و اتحادیه اروپا در رابطه به موضوعات مختلف تبادل نظر کردند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت طا-لبان در چند رشته توییت گفت که امیر خان متقی سرپرست وزیر این وزارت روز گذشته در حاشیه نشست اسلو با نمایندگان بریتانیا، فرانسه و اتحادیه اروپا دیدارهای جداگانه داشته است.
امیر خان متقی در دیدار با نایجل کیسی نماینده ویژه بریتانیا برای افغانستان و پاکستان از کمک‌های آن‌ها قدردانی کرده و در رابطه به امنیت اطمینان داده و افزوده است که مرحله جدید سیاسی باید از راه همکاری پیشرفت کند تا حکومت جدید بتواند به مشکلات مردم افغانستان رسیدگی کند.

نماینده ویژه بریتانیا نیز گفته که کشورش با افغانستان کمک‌های بشردوستانه کرده‌ و اکنون نیز مشغول گفت‌وگو با بانک جهانی است تا در بخش صحت، معارف و پرداخت معاشات همکاری کند.
برتراند لورتولاری رییس بخش آسیا-پاسیفیک و دیمین سید مسئول بخش آسیای جنوبی فرانسه در دیدار با امیر خان متقی بر تداوم کمک‌های بشردوستانه آن کشور با مردم افغانستان تاکیده کرده و خواهان تعامل با حکومت جدید است.
متقی نیز بر روابط مثبت با فرانسه تأکید کرده و خواهان کمک در بخش‌‌های صحت، معارف و کمک‌های بشردوستانه شده است.
توماس نیکولاسن نمایندهٔ ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در دیدار با امیر خان متقی بر نیاز دسترسی پسران و دختران به مکاتب در سراسر افغانستان پافشاری کرده است.

وی همچنین در رابطه به تعامل با نماینده ویژه سازمان ملل متحد و تداوم روابط گفت‌وگو کرده است.
گفتنی است که این دیدارها بر ارایه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان متمرکز بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا