آخرین اخبارافغانستانسیاست

نمایندگان: حکومت موقت باید ایجاد شود

شماری از اعضای مجلس نمایندگان با متهم کردن حکومت وحدت ملی به تلاش برای مهندسی انتخابات آینده، می‌گویند که برای برگزاری شفاف و عادلانه انتخابات پارلمانی پیش رو نیاز به یک حکومت موقت است.
این نمایندگان می‌گویند که برای جلوگیری از مداخله حکومت در انتخابات و برگزاری انتخابات شفاف و دور از تقلب، باید یک اداره موقت ایجاد شود.
به نقل از رسانه‌ها، «مولوی شهزاده شاهد» نماینده کنر در پارلمان به «اطلاعات روز» گفته است: حکومت وحدت ملی در نظر دارد تا با برگزاری انتخابات مهندسی شده، افراد مورد نظرش را وارد پارلمان کند.
وی افزوده است: بنابراین مردم افغانستان نتیجه انتخابات پارلمانی و شورای ولایتی را نخواهند پذیرفت و ریاست جمهوری افغانستان نمی‌تواند با استفاده از زور نتیجه انتخابات را بر مردم تحمیل کند.
به گفته او، برای کسب اعتماد مردم و برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه باید حکومت موقت ایجاد شود.
در همین حال، شماری از نمایندگان نیز از عملکرد کمیسیون انتخابات افغانستان در تهیه فهرست رای دهندگان و تعیین مراکز رای دهی انتقاد کردند.
از سویی هم، «عثمانی فراهی» نماینده دیگر مجلس نمایندگان می‌گوید: دولت افغانستان در فاصله پنج کیلومتری بسیاری از ولایت‌های کشور حاکمیت ندارد پس چگونه می‌تواند زمینه رای دهی برای مردم این کشور را فراهم کند.
با این همه، جریان سیاسی «توافق ملی و تغییر» زمستان سال گذشته طرح « حکومت توافق ملی» را به عنوان بدیل حکومت وحدت ملی، برای رفتن به سوی انتخابات شفاف و عادلانه پیشنهاد کرد.
طرح « حکومت توافق ملی» پس از رونمایی مورد توجه حلقات زیادی سیاسی و چهره‌های مطرح در سیاست کشور قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا