آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

نمایندگان عراق برای میانجیگری به تهران و واشنگتن اعزام می‌شوند

نخست‌وزیر عراق از فرستادن نمایندگانی برای میانجیگری بین ایران و امریکا به واشنگتن و تهران خبر داده و تاکید کرده که این، اقدامی است که برای کاهش تنش میان دو کشور.

نخست‌وزیر عراق از فرستادن نمایندگانی برای میانجیگری بین ایران و امریکا به واشنگتن و تهران خبر داده و تاکید کرده که این، اقدامی است که برای کاهش تنش میان دو کشور.
به نقل از بی بی سی، پیشنهاد میانجی‌گری عراق هم‌زمان با بالا گرفتن جنگ لفظی و تنش میان ایران و امریکا مطرح شده است.
عادل عبدالمهدی روز سه‌شنبه ۲۱ می (۳۱ ثور) گفت که هیچ گروه در عراق خواهان حرکت به سوی جنگ نیست.
در روزهای اخیر بارها پیشنهاد یا درخواست میانجیگری میان ایران و امریکا از سوی مقام‌های کشورهایی مانند عراق و عمان مطرح شده است.
روز دوشنبه هم یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در سفری غیر منتظره وارد تهران شد تا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار کند.
جزئیات مذاکرات دو طرف منتشر نشد اما عمان تا کنون در چند مقطع حساس و پرتنش نقش میانجی ایران و امریکا را ایفا کرده است.
رهبران ایران و امریکا هر دو گفته‌اند که به دنبال جنگ نیستند. دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می‌گوید آماده مذاکره با ایران برای رسیدن به توافقی تازه است اما مقام‌های ارشد ایران دولت امریکا را قابل اعتماد نمی‌دانند.
آن‌ها می‌گویند خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتومی در تمام گزارش‌های خود پایبندی ایران به توافق را تایید کرده بود، نشان می‌دهد که نمی‌توان به دولتمردان امریکا اعتماد کرد.
«راه حل جایگزین در صورت بسته شدن تنگه هرم»
نخست‌وزیر عراق امروز(۳۱ثور) گفته است که کشورش به دنبال راه حل‌های جایگزین صدور نفت در صورت بسته شدن تنگه هرمز است.
بعد از اجرای تحریم کامل نفتی ایران از سوی امریکا ایران هشدار داد که اگر نتواند نفت خود را بفروشد، بقیه کشورها هم نخواهند توانست از تنگه هرمز برای انتقال نفتشان استفاده کنند.
با این همه، تاکنون واشنگتن و تهران هردو تاکید کرده‌اند که به دنبال جنگ نیستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا