آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نمایندگان: وزیر داخله اگر امنیت را نمی‏‌تواند تامین کند، استعفا بدهد

برخی از اعضای مجلس نمایندگان با اشاره به حمله‌ مهاجمان انتحاری به مقر وزارت داخله می‌گویند که مهاجمان با همکاری حلقاتی در حکومت وارد شهرها می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، نمایندگان مجلس در نشست روز گذشته شان، مقام‌های امنیتی را به کم‌توجهی و کم‌کاری متهم کردند و تاکید داشتند، باید روشن شود که مهاجمان انتحاری چگونه و از چه راه‌هایی وارد شهرها به ویژه شهر کابل می‌شوند.
غلام حسین ناصری یکی از این نمایندگان گفت:«نهادهای امنیتی مسئول تأمین امنیت است. انتحاری‌ها با همکاری حلقات درون حکومتی وارد شهر می‌شوند. موترهای تمام رییسان وزارت امور داخله شیشه سیاه است ولی اتهام انتقال انتحاری‌ها را به نمایندگان می‌بندد. وزیر امور داخله اگر تامین امنیت نمی‌تواند، باید استعفا دهد.»
عبیدالله بارکزی، دیگر عضو مجلس نیز افزود که باید موترهای وزیران، نمایندگان مجلس و خارجی‌ها بازرسی شود.
آقای بارکزی افزود که مجلس نمایندگان باید قانونی را در این زمینه‌ تصویب کند.
هاشم مهدوی دیگر عضو مجلس نیز گفت که به موترهای زرهی نمبرپلیت توزیع نشده و مهاجمان با استفاده از این نوع موترها خودشان را به هر نقطه‌ از شهر می‌رسانند.
او گفت:« در حال حاضر بیش از پنج هزار موتر زرهی بدون پلیت در کشور گشت‌وگذار می‌کند که باید جلو آن گرفته شود.»
این در حالی است که گروهی از مهاجمان انتحاری حوالی ساعت ۱۲:۳۰ (چهارشنبه، ۹ جوزا) به ساختمان جدید وزارت امور داخله حمله کردند.
ده مهاجم انتحاری پس از یک انفجار در ورودی محوطه وزارت داخله با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
وزارت امور داخله اعلام کرد که مهاجمان انتحاری به واسطه سه موتر زرهی شیشه سیاه تا نزدیکی وزارت امور داخله انتقال داده شده بودند. در این حمله یک پولیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا