آخرین اخبارجهانسیاست

نهادهای امنیتی ایران از بازداشت ۱۰ عضو داعش در این کشور خبر دادند

خبرگزاری دید: وزارت اطلاعات ایران خبر داده که ۱۰ عضو داعش که قصد داشتند در جریان عزاداری محرم عملیات تروریستی انجام دهند، بازداشت شده است.

نهادهای امنیتی ایران از بازداشت ۱۰ عضو داعش در این کشور خبر دادند

در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران که امروز پنجشنبه(۱۳اسد) نشر شده، آمده است که این افراد از مبدا ترکیه و عراق وارد ایران شده‌‌اند و از همان ابتدا «تحت نظر» بوده‌اند.
بر اساس این اطلاعیه، متهمان در «دو منطقه غرب و جنوب کشور بازداشت و کلیه‌ تجهیزات انفجاری، وسایل ارتباطی و سلاح‌های همراه آن‌ها را به‌ طور سالم کشف و ضبط» شده‌اند.
وزارت اطلاعات ایران در بیانیه خود اسرائیل را متهم کرده است که پس از ناکامی هفته‌ گذشته در انفجار یک مرکز حساس ایران توسط «تروریست‌های تجزیه طلب موسوم به کومله»، این‌بار از «تیم‌های تکفیری- داعشی» برای عملیات تروریستی استفاده کرده است.
این نهاد امنیتی ایران هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت یک تیم «تروریستی» اعزام‌شده از سوی موساد اسرائیل برای «انفجاریک مرکز صنایع حساس دفاعی» در ایران خبر داده بود. وزارت اطلاعات ایران در آن زمان از اعضای حزب کومله به عنوان عوامل این عملیات نام برده بود، ادعایی که توسط حزب کومله رد شد.
وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه روز پنج‌شنبه خود با هشدار به اسراییل و «مزدوران تکفیری– داعشی و تجزیه‌طلبان تروریست»، اعلام کرد که برای «اقدام ناکامِ خود» با پاسخ «کوبنده‌» نیروهای این وزارتخانه مواجه خواهند شد.
این وزارتخانه بدون اشاره به جرئیات بیشتر، اعلام کرد که دو نفر از پرسونل این نهاد امنیتی با توجه به تیراندازی «تروریست‌ها» در زمان بازداشت، مجروح شده‌اند.
البته خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران خبر داده است که این افراد «در ۳ روز گذشته» بازداشت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا