آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهورغنی:

نهادهای بین‏ المللی در بخش صلح تجربه موفق ندارند

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور در نشست مشورتی جوانان در پیوند به صلح، گفت که صلح پشت دروازه‌های بسته توسط یک اقلیت به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی افزود:«ما صلح گذرا نمی‌خواهیم بلکه صلح پایدار می‌خواهیم، نهادهای بین‌المللی در بخش صلح تجربه موفق ندارند»

رییس جمهور در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که چهارمین و در عین حال طولانی‌ترین دیدار نمایند‌گان امریکا و گروه طالبان در رابطه به صلح افغانستان، روز یک‌شنبه گذشته در قطر به پایان رسید و زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای پایان جنگ افغانستان، در نشستی با رییس جمهور غنی درباره‌ جزییات مذاکره‌ امریکا با طالبان به مقام‌های کابل معلومات داد.

یک روز پس از ارائه‌ این معلومات، رییس جمهور غنی در سخنرانی‌ به نتایج این مذاکرات واکنش نشان داد که در آن مخالفتش با طرح مورد نظر طالبان و امریکا برای پایان جنگ افغانستان واضح بود.

در نشست مشورتی جوانان، شماری از جوانان از ولایت‌های مختلف در کابل جمع شده‌اند تا در باره‌ صلح و حکومت‌داری بحث و تبادل نظر کنند و پس از این نشست، دوباره به ولایت‌های‌شان بروند و دیدگاه‌های‌شان را در باره صلح با مردم در میان بگذارند.

با این همه، گفته می‏شود هزینه این نشست را ریاست جمهوری پرداخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا