آخرین اخبارافغانستان

نهادهای کشفی از حمله بر قول ارودی ۲۰۹ شاهین از قبل اطلاع داشتند

نهادهای استخباراتی افغانستان از حمله روز جمعه بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ از قبل اطلاع داشتند و این اطلاعات چندین‌بار با مسوولان این قول اردو در میان گذاشته شده بود.
یک منبع معتبر امنیتی به شرط افشا نشدن نامش روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت، این اطلاعات چندین‌بار با مسوولان امنیتی شریک ساخته شده بود، که باید تدابیر پیشگیرانه برای دفع این حمله صورت می‎گرفت.
این منبع گفت، این اطلاعات حتا شامل این‌هم بود که شاید در وقت صرف طعام بر منسوبین قول اردوی شاهین حمله صورت گیرد.
میرزا محمد یارمند، معین پیشین وزارت امور داخله روز یک‌شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، رهبری قول اردو و موظفین گارنیزیون و نوکریوالی در این‌باره غفلت کرده‎اند.
یارمند افزود:« کسی‌که وارد قول اردو می‌شود در صدمتری باید رنجرش را ایستاد کرده و شناسایی شود. اگر منسوب قول اردو باشد به وی اجازه ورود داده می‌شود وگرنه در همان نقطه مورد هدف قرار می‌گیرد.»
براساس گفته‌های وزارت دفاع ملی، روز جمعه شماری از مهاجمان مسلح با استفاده از وسایط نقلیه اردوی ملی به بهانه این‎که زخمیان جنگ را با خود آورده‌، وارد قول اردوی شاهین شده‌اند.
یک مقام مسوول در قول اردوی شاهین که نخواست از وی نام برده شود گفته‎است که در این رویداد نزدیک به ۱۴۰ تن کشته شده و بیش از ۶۰ تن دیگر زخم برداشته‎اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا