آخرین اخباراجتماعافغانستانصحتکودکان

نهاد حمایت از کودکان: سوتغذیه در میان کودکان افغانستان حدود ٥٠ درصد افزایش یافته

خبرگزاری دید: نهاد حمایت از کودکان می‌گوید که تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذیه خطرناک ٤٧ درصد افزایش یافته و اکثراً دختران هستند.


نهاد حمایت از اطفال امروز دوشنبه(٩ عقرب) اعلام کرد که تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذیه خطرناک از جنوری امسال تا کنون ۴۷ درصد افزایش یافته است، طوری که برخی نوزادان قبل از دریافت هر گونه تداوی جان خود را از دست داده‌اند.
تقاضا برای خدمات درمان سوءتغذیه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است زیرا خانواده‌ها برای مقابله با بدترین بحران گرسنگی در افغانستان تلاش می‌کنند.
این نهاد می‌گوید که ٥٧ تیم سیار آن‌ها تنها در ماه جنوری حدود ٢ هزار و ٥٠٠ کودک مبتلا به سوء تغذیه را برای درمان بستری کردند.
خشک‌سالی، فروپاشی اقتصادی، فقر، بی‌کاری و بلند رفتن قیمت مواد اولیه از جمله عوامل تاثیرگذار در این روند بوده است.
در اعلامیه این نهاد آمده است که سازمان‌های بشردوستانه مقادیر زیادی غذای حیاتی را فراهم کرده‌اند، اما نیازها به حدی زیاد است که ۵۰ درصد از جمعیت افغانستان هنوز با گرسنگی شدید روبرو هستند و ۶ میلیون کودک و بزرگسال – نزدیک به یک هشتم جمعیت – یک قدم با قحطی فاصله دارند.
پزشکان حمایه اطفال می‌گویند که آن‌ها بیش از حد کودکان سوءتغذیه دریافت کرده‌اند – به ‌ویژه دخترانی که اغلب از نظر تغذیه با شیر مادر و تغذیه تکمیلی در مقایسه با پسران کم‌تر به آن ‌ها توجه می‌شود.
کریس نیامندی رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است:
سازمان‌های بشردوستانه مانند Save the Children تلاش می‌کنند تا مانع مرگ کودکان از گرسنگی روزانه در افغانستان شوند. اما حقیقت این است که … ما منابع لازم برای نجات همه آن‌ها نداریم.
وی می‌گوید که هر روز با این تصمیم دردناک روبرو می‌شویم که کدام کودکان را نجات دهیم؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا