آخرین اخباراجتماعافغانستان

نکوداشت از سالروز پیروزی مجاهدین در کابل

به مناسبت سالروز تجلیل از هشت ثور، گفتمانی از طرف «شورای اخوت اسلامی افغانستان» در غرب کابل با شرکت تعداد زیادی از علما و دانشمندان، سران احزاب جهادی و سیاسی و همچنان اقشار مختلف مردم، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، هدف از برگزاری این نشست یک‎روزه که در موسسه فرهنگی-هنری نمارسانه، واقع «دشت برچی» برگزاری شده بود، بررسی ابعاد تاریخی، سیاسی و اجتماعی ۸ ثور( سالروز پیروزی مجاهدین) را شامل می‌شد.
سخنران نخست این نشست، مولوی شریفی، منشی اول شورای اخوت اسلامی بود. وی طی صحبت‌هایی از تلاش‌ این شورا در ایجاد پیوند اخوت و یگانگی بین مذاهب در افغانستان یاد کرد.
وی همچنان گفت: همانطور که تمام اقوام و مذاهب کشور در زمان جنگ با شوروی دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن ایستادگی کردند، امروز نیز در کنار یکدیگر برادروار زندگی می‌کنند.
عبدالقادر ابراهیمی، معاون شورای اخوت اسلامی افغانستان، سخنران دیگر این نشست بود. وی در صحبت‎هایش تاکید کرد که هشست ثور به عنوان سند اقتدار و عزت تمام مردم افغانستان است و باید همیشه از این روز به نحو احسن تجلیل شود.

از سوی هم محمد اکبری، رییس حزب حراست و ثبات افغانستان و از جمله سران جهادی کشور اظهار داشت:هشت ثور پیام افتخاری است از نسل گذشته برای تمامی نسل‎های آینده این کشور.

سید محمدعلی جاوید، ‌‌رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان نیز پیرامون عوامل عدم موفقیت مجاهدین در تشکیل دولت اسلامی نظریات‌‌اش را ابراز کرد.
آقای جاوید، مهم‌ترین عامل عدم موفقیت مجاهدین را دخالت کشورهای همسایه نظیر پاکستان دانست که هیچگاه خواستار ثبات و امنیت در افغانستان نبوده‌اند.
سخنرانان دیگر این محفل نیز پیرامون این روز تاریخی به ابراز نظر پرداختند.
هشت ثور، سالروز پیروزی مجاهدین است که همه‌ساله در سراسر کشور از این روز تجلیل به عمل می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا