آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

نکوهش گسترده حمله بر واکسیناتورهای پولیو در ننگرهار

حمله بر واکسیناتورهای پولیو در ننگرهار واکنش تند سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سفارت امریکا و برخی ماموریت‌های دیپلماتیک را بر انگیخت.


به گزارش خبرگزاری دید، پس از حمله روز گذشته بر واکسیناتورهای پولیو در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سفارت امریکا و برخی ماموریت‌های دیپلماتیک آن را به شدت محکوم نموده و خواستار مجازات عاملان آن شدند.
اتحادیه اروپا در واکنش به این حمله با بیان این که کارمندان صحی باید از آسیب در امان باشند و به امکانات بهداشتی باید احترام گذاشته شود، گفت: عاملین باید محاکمه شوند.
این اتحادیه ضمن اعلام حمایت قوی خود از سکتور صحی افغانستان، تأکید کرد: کشته شدن ۳ واکسیناتور زن که برای ایمن‌سازی کودکان کار می‌کنند، نقض وحشیانه قوانین بشردوستانه بین‌المللی است که به مردم افغانستان آسیب می‌زند.


رامز الاکبروف معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان با بیان این که از وقوع این حمله شوکه شده است، گفت: چنین خشونت‌های بی‌رحمانه باید متوقف شود و عاملین آن باید محاکمه شوند.
وی با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.
راس ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل با اشاره به این که چنین حملاتی بی‌حرمتی مستقیم به رویای مردم افغانستان برای داشتن زندگی بهتر است، گفت: قتل امروز سه کارمند کمپاین فلج اطفال نشان‌دهنده بی‌توجهی کامل به زندگی بشر است.


آلمان و استرالیا و برخی دیگر از ماموریت‌های دیپلماتیک نیز در خبرنامه‌‌های جداگانه وقوع این حمله را محکوم کردند و خواستار محافظت از کارمندان صحی و محاکمه عاملین چنین جنایات شدند.
گفتنی است که روز گذشته سه واکسیناتور فلج اطفال (پولیو) در حمله‌ای در ولایت ننگرهار جان باختند.
تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت آن را به دوش نگرفته است.
افغانستان یکی از دو کشور جهان است که فلج اطفال هنوز هم از کودکان در آن قربانی می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا