آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

نگرانی احزاب پاکستان از ورود «رادیکال»‌ها در سیاست

ظهور گروه‌های رادیکال در سیاست پاکستان که با عاملان تروریستی نیز رابطه داشته‌اند، نگرانی‌ها را در این کشور بیش از پیش افزایش داده است.
به نقل از بخش انگلیسی صدای امریکا، تاج حیدر یکی از اعضای برجسته «حزب مردم پاکستان» گفته است که کشورش دوباره شاهد قدرت‌گیری گروه‌های افراطی است که خود را وارد سیاست این کشور می‌کنند.
آقای حیدر گفته است:« دین و سیاست نمی‌توانند دست در دست یک‌دیگر حرکت کنند، اما متاسفانه این واقعیت جدید ما است. ما شاهد انتخابات اخیر در لاهور و پیشاور هستیم، جایی که احزاب سیاسی ستیزه‌جو قادر به بسیج مردم و جمع‌آوری رای آن‌ها شدند.»
وی افزوده است:« این احزاب به اصطلاح جدید سیاسی با پرونده‌های تروریستی اثبات شده، به دنبال شرکت در انتخابات آینده سال ۲۰۱۸ در این کشور هستند.»
به گفته تحلیل‌گران پاکستانی، بسیاری احزاب سیاسی دیگر نیز نسبت به تغییرات سیاسی اخیر که منجر به وارد شدن گروه‌های تندرو در عرصه سیاسی این کشور شده، آشفته نگران هستند.
گروه‌های تندرو در حالی در پاکستان قدرت می‌گیرند که رییس ‌جمهور امریکا در استراتژی جدیدش در مورد افغانستان و جنوب آسیا، پاکستان را حامی تروریزم خواند.
گفتنی است که ایالات متحده در تازه‌ترین مورد، کمک‌های خود را به پاکستان به حالت تعلیق در‌اورده است.
ترجمه : سید طاهر مجاب
منبع : بخش انگلیسی صدای امریکا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا