آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر خارجه ایران به متقی:

نگران امنیت اماکن دیپلماتیک‌مان در افغانستان هستیم

خبرگزاری دید: حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تیلفونی با سرپرست وزارت خارجه طا-لبان خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای نمایندگی‌های ایران در افغانستان شد و ملا امیرخان متقی نیز اطمینان داد که امنیت این اماکن تامین خواهد شد.


به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شنبه شب(۱۰ثور) در تماس تیلفونی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان نسبت به امنیت نمایندگی‌های ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرد.
در پی حوادث روزهای اخیر در کابل و دیگر شهرهای کشور، شامگاه شنبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تیلفونی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، نسبت به تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آنها شد.
این دومین گفت‌وگوی تیلفونی امیرعبداللهیان و امیرخان متقی در دو هفته اخیر است. امیرخان متقی ۲۹ حمل و در پی تعرض به ساختمان‌های سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات، در تماس تیلفونی با حسین امیرعبداللهیان نسبت به تامین امنیت کامل اماکن دیپلماتیک، دیپلمات‌ها و کارکنان ایران در افغانستان اطمینان داده بود.
گفتنی است، دوشنبه ۲۲ حمل جمعی در مقابل سفارتخانه ایران در کابل و همچنین سرکنسولگری آن کشور در هرات تجمع کرده و اقدام به سنگ پرانی به این ساختمان‌ها کردند که بلافاصله با واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران روبرو شد و یک روز بعد (سه شنبه ۲۳ حمل) هم کاردار سفارت افغانستان در تهران را به وزارت امور خارجه کشاند و ضمن اعتراض شدید به وی، اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا