آخرین اخبارافغانستانسیاست

«نی» خواستار ادامه کار سخنگوی والیان شد

نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) علیه آنچه لغو بست سخنگوی والیان از سوی دولت است، واکنش نشان داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) امروز یک‌شنبه(۳۰ قوس) با نشر خبرنامه‌ای در واکنش به نامه‌ شورای امنیت ملی به اداره مستقل ارگان‌های محلی که حاوی دستور رییس‌جمهور برای واگذاری مسئولیت اطلاع‌رسانی به والیان و سلب حق داشتن سخنگو برای آن‌ها است، این مطلب را مطرح کرده است.

در مکتوبی که از سوی شورای امنیت ملی به ارگان‌های محلی فرستاده شده است، رییس‌ جمهور غنی دستور داده است که هر والی مسئول اطلاع‌دهی است و بعد از این والیان حق داشتن «سخنگویان را ندارند».
اداره مستقل ارگان‌های محلی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که پس از این والیان اطلاع‌رسانی خواهند کرد و مدیران اطلاعات و ارتباط عامه که تا این دم به‌ حیث سخنگو کار می‌کردند، مسئول جمع‌آوری اطلاعات، تنظیم نشست‌های خبری، تحکیم روابط با اقشار مختلف و مدیریت صفحات اجتماعی را بر عهده خواهند داشت.
نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که براساس حکم ریاست جمهوری، وظیفه سخنگویان پس‌ از این از سوی والیان انجام می‌شود که یک اقدام غیرعملی است؛ زیرا دست‌رسی به والیان در بسیاری موارد، هفته‌ها طول می‌کشد که به‌تبع آن، دست‌رسی به اطلاعات نیز محدود و در مواردی ناممکن خواهد شد.
در خبرنامه نی آمده است که حکومت به‌عنوان مشروع‌ترین نهاد اجتماعی مکلفیت دارد تا پیش‌تر از هر نهاد دیگری قوانین نافذ را عملی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا