آخرین اخباراجتماعافغانستان

نیازمندان در بدل کار کمک دریافت می‌کنند

خبرگزاری دید: مسئولان طا-لبان در ریاست امور مهاجرین کابل می‌گویند که آن‌ها بودجه کافی برای بازسازی کشور ندارند، اما تلاش می‌کنند که نهادهای کمک‌رسان داخلی و خارجی را برای ایجاد زمینه کار و اشتغال تشویق کنند.


عبدالمتین رحیم‌زی رییس مهاجرین ولایت کابل گفت: در ادامه کمک‌های نقدی به بی‌جا شدگان داخلی، امروز ۵۰ خانواده بی‌جا شده که خانه‌های‌شان در روستاها و ولسوالی‌های کشور در اثر جنگ‌ها، بمباران و حوادث طبیعی خراب شده بود، شناسایی شده و تحت پوشش کمک‌های نقدی قرار گرفتند.
رحیم‌زی افزود که ما به همکاری کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای هر فامیل ۷۰۰ دالر امریکایی پول نقد توزیع کردیم و این روند ادامه دارد تا به تمام بی‌جا شدگان داخلی رسیدگی کنیم.
رییس مهاجرین ولایت کابل می‌گوید که ما تلاش می‌کنیم که بعد از این کمک‌های بشری را در بدل کار به نیازمندان توزیع کنیم تا در محو فقر و بیکاری مفید واقع شود.
مسئولان کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان نیز می‌گویند که تا هنوز ۱۵۰۰ خانواده بی‌جا شده داخلی را در زون مرکز شناسایی کرده و روند مساعدت‌های نقدی برای آنها ادامه دارد.
گفتنی است که در ماه‌های اخیر موج گسترده‌ای از فقر در افغانستان در حال افزایش است و شهروندان از نبود کار و فقر روز افزون شکایت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا