آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

نیروهای امریکایی: مواضع طالبان را در هلمند بمباران کردیم

به دنبال درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت هلمند، اکنون نیروهای امریکایی در حمایت از نیروهای دولتی، مواضع طالبان را در این ولایت هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزرای دید، سونی لگت سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان، امروز دوشنبه (۲۱ میزان) در صفحه توییتر خود نگاشته که این حملات در دو روز گذشته به‌خاطر دفاع از نیروهای امنیتی افغانستان در مطابقت با توافق‌نامه دوحه انجام شده‌است.
از دیروز به این‌سو درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در بخش‌هایی از ولایت هلمند جریان دارد. گفته می‌شود این درگیری‌ها به شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند نیز کشیده‌ شده‌است.
وزارت داخله می‌گوید، در پی حملات هوایی نیروهای دولتی و عملیات زمینی در هلمند، ۸۰ جنگجوی طالب کشته شده ‌است. اما، تاکنون این آمار به صورت رسمی تایید نشده است.
هلمند از ولایت‌های به شدت ناامن کشور محسوب می‌شود. گروه طالبان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت حضور چشم‌گیر دارند و هرازگاهی نیروهای امنیتی را مورد هدف حمله قرار می‌دهند.
حملات هوایی ارتش امریکا بر مواضع طالبان در حالی صورت می‌گیرد که بر بنیاد توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان، دوطرف بر همدیگر حمله نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا