آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

کلیمزی:

نیروهای امنیتی غزنی نسبت به مساحت آن کافی نیست

والی غزنی ضمن بیان وضعیت امنیتی آن ولایت، اما می‌گوید که تعداد و تشکیل نیروهای امنیتی غزنی متناسب با مساحت و وسعت آن نیست.

والی غزنی ضمن بیان وضعیت امنیتی آن ولایت، اما می‌گوید که تعداد و تشکیل نیروهای امنیتی غزنی متناسب با مساحت و وسعت آن نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله کلیمزی والی غزنی می‌گوید: غزنی در مرکز افغانستان یکی از ولایات استراتژیک با ۱۸ ولسوالی و دارای مساحتی وسیع تقریباً به اندازۀ چهار ولایت دیگر می‌باشد و به همین دلیل تاکنون نیروهای امنیتی کافی در آن مستقر نشده است.
کلیمزی افزود:«تلاش ما برای گسترش نقش اردوی محلی در تأمین امنیت این ولایت می‌باشد. هم‌اکنون در غزنی چهار تولی اردوی محلی جذب شده‌اند که برای تأمین امنیت در ولسوالی‌ها مستقر خواهند شد.»
والی غزنی هرچند، از شکست طالبان در این ولایت خبر می‌دهد ولی تاکید می‌کند که طالبان تاکنون در برخی از مناطق غزنی حضور دارند.
همچنین والی غزنی، وعدۀ باز پس‌گیری همۀ ولسوالی‌های غزنی از جمله ناوه را داد که از حدود ۱۵ سال به این‌سو تحت تصرف طالبان می‌باشد.
والی غزنی از انتقال هسته‌های برخی از ولسوالی‌ها از جمله اندر به مناطق دیگر خبر داده و گفت که عرضۀ خدمات برای باشنده‌های این ولسوالی‌ها در مرکز غزنی صورت می‌گیرد.
همچنین وی عنوان کرد که طی سال جاری تنها سه ولسوالی سقوط‌ کرد‌ۀ غزنی شامل خواجه عمری، جغتو و ده‌یک بازپس گرفته شده است و برخی ولسوالی‌ها مثل اجرستان و ناوه هنوز نیز تحت کنترل طالبان قرار دارد.
با این همه، ولایت غزنی از جمله مناطق ناامن کشور محسوب شده و دست کم یک بار در سال ۹۷ بخش‌هایی از شهر آن توسط طالبان سقوط کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا