آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

عمر شینواری:

نیروهای خیزش مردمی در چارچوب ارتش محلی تنظیم می‌شوند/ در یک ماه اخیر ۶ هزار طالب کشته شده

سخنگوی عمومی نیروهای امنیتی و دفاعی در یک نشست خبری گفت که نیروهای بسیج مردمی در چهارچوب منظم و در قالب ارتش منطقه‌ای در کنار نیروهای امنیتی فعالیت خواهند کرد.


به گزارش خبرگزاری دید: اجمل عمر شینواری سخنگوی عمومی نیروهای امنیتی و دفاعی، امروز سه‌شنبه (۸ سرطان) در یک نشست خبری گفت که نیروهای بسیج مردمی یک دستاورد برای مردم و نیروهای امنیتی کشور است و در آینده نزدیک با جزوتام‌های کوچک ارتش منطقه‌ای ادغام خواهند شد.
طبق اعلام شینواری، برای بسیج‌های مردمی از قبل تشکیلات منظم نظامی در نظر گرفته شده است و نهادهای امنیتی شرایط تعلیمات این نیروها را نیز در نظر گرفته‌اند.
شینواری افزود که ارتش منطقه‌ای پس از تعلمیات مسلکی در سطح تاکتیکی نظامی در کنار نیروهای امنیتی زیر فرمان فرماندهان تاکتیکی ارتش عملیات اجرا خواهند کرد.
او هم‎چنان تصریح کرد که وزارت امور داخله از چهار هزار نیروی موجود این وزارت، قطعات منتظره برای شرایط تهدید بلند امنیتی و اضطراری می‌سازد. رهبری این قطعات را جنرالان و افسران بازنشسته برعهده می‌گیرند.
از سویی هم، بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی و دفاعی کشور، در جریان یک ماه اخیر در ولایات کشور ۳۳ جنگ‌جوی پاکستانی کشته و نه تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
هم‌چنان یک هزار و ۹۰۶ عملیات در سراسر کشور از سوی نیروهای امنیتی علیه طالبان اجرا شده است. سخنگوی نیروهای امنیتی می‌گوید که در این عملیات‌ها شش هزار و ۳۳ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.
نیروهای امنیتی هم‌چنان هفت زندان طالبان را در هم شکسته‌اند که ۱۶۲ تن از این زندان‌ها رها شده‌اند. رهاشدگان افراد نظامی و غیرنظامی بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا