اسلایدشوافغانستان

نیروهای دفاعی کشور در خطوط مرزی با پاکستان در حال آماده‌باش هستند

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار گفتند که در مناطق دور دست خطوط مرزی، شمار زیادی از نیروهای دفاعی کشور جا به جا شده‌اند و در صورتی لزوم به راکت پراگنی پاکستان پاسخ مشابه خواهند داد.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به رسانه‌ها گفته است که در ساحات مرزی تعداد کافی نیروهای سرحدی جا به جا شده و در حال آماده‌باش هستند. به محض اینکه دستوری دریافت کنند برای انجام هر اقدامی در پاسخ به پاکستان آماده هستند.
نیروهای پاکستانی از یک هفته به این سو به گونه مداوم ساحاتی را در ولایت‌های مرزی کشور هدف حمله‌های توپخانه‌ای قرار داده و روز گذشته نیز بر اساس گزارش‌ها چندین منطقه در ولایت‌های ننگرهار و کنر هدف حملات راکتی پاکستان قرار گرفته است.
به گفته آقای خوگیانی، گفت‌وگوها میان حکومت و مقام‌های پاکستانی جریان دارد و احتمال آن می‌رود که مرزهای پاکستان امروز به روی مردم باز شود، در صورتی که این گفت‌وگوها نتیجه ندهد ما نیز دست به اقدام مشابه خواهیم زد.
از سوی هم خبرگزاری تسنیم گزارش کرده است، رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان اعلام کرده که تشدید حضور نیروهای نظامی این کشور در خطوط مرزی مشترک با افغانستان برای جلوگیری از تحرکات گروه‌های تروریستی و مبارزه مشترک با تروریزم است.
روابط عمومی ارتش پاکستان به نقل از جنرال قمر باجوه، رییس ستاد ارتش این کشور اعلام کرده است که به نیروهای امنیتی پاکستان دستور داده شده تا همکاری نزدیک و موثری را با نیروهای امنیتی افغانستان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی انجام دهند.
این اظهارات رییس ستاد ارتش پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که در دو طرف مرز افغانستان و پاکستان وضعیت در حالت فوق‌العاده امنیتی در آمده است و مرزهای پاکستان نیز به روی مسافران و تاجران افغانستان بسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا