آخرین اخبارافغانستاندسته بندی نشدهسیاست

‌‎حمدالله محب به مناسبت استقلال:

نیروهای مسلح ملی ما محافظان استقلال کشور هستند

مشاور امنیت ملی کشور در پیامی به مناسبت ۲۸ اسد سالروز استرداد استقلال کشور ضمن اشاره به کارنامه شاه امان‌الله خان در استرداد استقلال کشور، قوای مسلح ملی را حافظان استقلال خواند.

به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی در پیامی به مناسبت ۲۸ اسد روز آزادی و استقلال کشور، توانایی و ظرفیت و رشادت نیروهای مسلح کشور را ستود.

متن کامل پیام:

پیام مشاور امنیت ملی به‌مناسبت روز استرداد استقلال کشور

‌‎هموطنان عزیز!

‌‎ ۲۸اسد روز بزرگ تاریخ زرین کشور ما است که مردم شجاع ما با قاطعیت، رشادت و قربانی‌ها بدست آورده‌اند.

‌‎ ۱۰۱سال قبل از امروز افغان‌ها با قیادت پادشاه مدبر، هوشیار و جوان اعلی‌حضرت غازی امان‌الله خان برای آزادی و استقلال در برابر انگلیس‌ها به میدان آمده و با اخراج انگلیس‌ها از خاک مقدس کشور، افغانستان ‌را به عنوان یک کشور آزاد و مستقل به جهانیان معرفی ‌کرد و بیرق پر‌ افتخار افغانستان را در قله‌های بلند کوه‌ها به اهتزاز در آورد‌.

‌‎من به‌مناسبت این روز تاریخی و پرافتخار به شما هموطنان عزیز، به خصوص به نیروهای قهرمان امنیتی و دفاعی افغانستان، که محافظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی کشور بوده و به تمام راهروان راه آزادی مبارک باد عرض می‌نمایم و همچنین روح پاک شهدا و قربانیان این راه شاد باد.

‌‎امروز هم نیروهای با افتخار امنیتی و دفاعی ما در دفاع از ملت، تمامیت‌ارضی و خاک مقدس خود در جنگ با تروریزم جهانی و منطقه‌‌‌ای با شجاعت و مردانگی مصروف‌اند.

‌‎این‌ها فرزندان همان نیک‌مردانی هستند که یک قرن قبل نیروهای متجاوز انگلیس را شکست داده و از خاک خود بیرون راندند.

‌‎به امید روزی‌که در افغانستان صلح سراسری برقرار شود، تا در افغانستان مترقی و پیشرفته، آرزوی‌های اعلی‌حضرت غازی امان‌الله خان را به حقیقت مبدل سازیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا