آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سپاه 209 شاهین:

نیرو‏های کوماندو حمله بر کاروان جنرال دوستم را شکست

سپاه ۲۰۹ شاهین در شمال کشور از تلفات و اسارت ۱۳ طالب در حمله بالای کاروان موترهای جنرال دوستم خبر می‏دهد.

سپاه ۲۰۹ شاهین در شمال کشور از تلفات و اسارت ۱۳ طالب در حمله بالای کاروان موترهای جنرال دوستم خبر می‏دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، کاروان موترهای جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری بعد از ظهر روز گذشته (۱۰ حمل) هنگامی که از بلخ به سمت شبرغان مرکز ولایت جوزجان در حرکت بود، مورد کمین و حمله طالبان قرار گرفت.
طالبان مسلح در روستاهای علم‌خیل، مرگین تپه، شرشرک، خان آباد، سلیمان خیل، جوی اوزبیک، تیمورک و چوبه ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ کمین افراز نموده بودند.
سپاه شاهین گفته که این کمین طالبان با رسیدن کوماندوها و نیروهای شامل عملیات ولید ۴۰ درهم شکسته است.
در اعلامیه این قول اردو آمده که در درگیری نیروهای امنیتی با طالبان، یک سرگروپ کلیدی طالبان به نام زلمی مشهور به سنگری همراه با ۳ تن از افرادش کشته و ۷ طالب دیگر زخمی شده‌اند.
اعلامیه افزوده که قرار راپور اوپراتیفی، نیروهای کاروان معاون اول ریاست جمهوری یک تن از فرماندهان کلیدی هراس‌افکنان طالب را بازداشت و باخود به استقامت شبرغان برده است.
این در حالی است که جنرال دوستم روز گذشته پس از سخنرانی در جمع هوادارانش در شهر مزار شریف به سوی شبرغان در حرکت بود که کاروان موترهایش در مسیر راه مورد کمین طالبان قرار گرفت.
عنایت‌الله بابر فرهمند رییس دفتر آقای دوستم روز گذشته با تایید حمله بر کاروان موترهای او گفت که در این حادثه یکی از محافظان جنرال دوستم کشته و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند.
با این همه، تیم انتخاباتی صلح و اعتدال، خواستار بررسی همه جانبه اين حمله شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا