آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

نیویارک تایمز: تهدیدهای طالبان باعث کنارگیری جوانان از نیروهای امنیتی شده است

روزنامه نیویارک‎تایمز درتازه‌ترین مصاحبه‌هایی که با ساکنان و افسران ارتش در چندین ولایت افغانستان انجام داده، نوشته است که فشار طالبان بالای خانواده‌ها، باعث کاهش علاقه‎مندی نیروهای تازه‌نفس در صفوف نیروهای امنیتی، تا مرز ۵۰ درصد شده است.
بر اساس این گزارش، رحیم‌الله ۲ سال در خدمت ارتش افغانستان در ولایت هلمند بود. اما ارتش را ترک کرد، نه به خاطر جنگ بلکه به این دلیل که طالبان به خانه وی رفته و به خانواده‎اش گفته‎اند که از رحیم‌الله بخواهد تا ارتش را ترک کند،
طالبان برای خانواده او شرط گذاشته‎اند که اگر ارتش را ترک نمی‎‏کند باید مقدار یک هزار دالر، یک کلشینکوف و هفت شاجور گلوله جریمه بدهند.
رحیم‌الله که فعلاً با خانواده خود در ولایت کنر زندگی می‌کند، گفته است:« پدرم به من زنگ زد و گفت که طالبان چنین چیزی خواسته است. من ارتش را ترک کردم و بعضی دیگر دوستانم نیز آنجا را ترک کردند. ما پول نداشتیم به طالبان بدهیم، چون از سر ناچاری و فقر به ارتش پیوسته بودیم.»
این روزنامه همچنان نوشته است که مقامات ارشد امنیتی در کابل اعتراف کرده‌اند که جلب‌و‌جذب نیروهای تازه‌نفس، در سال جاری کاهش یافته است، اما امیدوارند تا با تلاش‌های بیش‎تر این کمبودی را تا پایان سال، جبران کنند.
عبدالقدیر، رییس جلب‌و‌جذب ولایت کندز گفته است:« ما قبلا بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر را در ماه جذب می‌کردیم، حالا در ماه حدود ۱۵۰ تن جذب می‌شود.»
بر بنیاد این گزارش، گروه طالبان در تمام ولسوالی‌های ولایت کندز نفوذ دارد و جوانان را تهدید می‌کند تا به ارتش نروند.
این درحالی است که دولت افغانستان آمار دقیق تلفات را افشا نمی‌کند، اما تابوت‌ها هنوز به خانواده‎ها در روستاها فرستاده می‌شوند.
مقامات دولتی طی مصاحبه‌های خصوصی با این روزنامه، گفته‌اند که به طور میانگین روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ سرباز ارتش و پولیس به دلیل افزایش خشونت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
گفتنی است که فشارهای طالبان شامل جریمه‌های نقدی فامیل‌های سربازان، لت‌وکوب سربازان هنگام بازگشت به خانه و حتی مصادره زمین و خانه‌هایشان می‌شود.
گفتنی است که طالبان، داعش و دیگر گروه‎های تروریستی، همیشه از خانواده‎ها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‎اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا