آخرین اخبارجهان

نیویارک تایمز: دربار سعودی با «سعد الحریری» بدرفتاری کرده است


گزارش‌های تازه‌ای که در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده، حاکی از آن است که مقامات دربار سعودی با سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان «بدرفتاری» و «توهین» کرده‌اند.
در این گزارش‌ها آمده است که صبح زود حریری به دربار سعودی احضار شده و مجبور به خواندن متن استعفایی شد که قبلاً آماده شده بود.
همچنان گفته شده که به حریری برای پوشیدن لباس رسمی، اجازه رفتن به خانه‌اش را در ریاض داده نشد.
به نقل از بی بی سی، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارش مفصلی در مورد «پشت پرده» اعلام استعفای یک ماه و نیم پیش سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان در ریاض، از «بدرفتاری» مسئولان عربستان سعودی با آقای حریری خبر داده است.
نیویارک تایمز در گزارش خود تحت عنوان «علت اقامت عجیب سعد حریری در عربستان سعودی چه بود؟» آورده که اطلاعات حاکی از بدرفتاری با نخست‌وزیر لبنان را، بر مبنای گفت‌وگو با حدود ده نفر از مقام‌های کشورهای غربی و منطقه و منتسبان سعد حریری به دست آورده، هرچند خود آقای حریری به درخواست های مکرر برای مصاحبه پاسخ نداده است.
در گزارش نیویارک تایمز آمده که نخست وزیر لبنان، در دومین روز اقامت خود در ریاض، در ساعت ۸ و نیم صبح به دربار سعودی احضار شده، در حالی که موضوع این ملاقات را نمی دانسته و حتی با تصور اینکه قرار است به همراه محمد بن سلمان برای گردش به خارج از شهر برود، شلوار جین و تی شرت به تن داشته.
این روزنامه نوشته، به محض رسیدن نخست‌وزیر لبنان به دربار سعودی، موبایل‌های آقای حریری از او گرفته شد و همزمان، از تمام محافظان خود به جز یکی از آنها جدا شده است. سپس، ماموران امنیتی سعودی او را هُل داده و مورد بی احترامی قرار داده‌اند.
در ادامه آمده است که سعودی‌ها در نهایت متن یک استعفانامه آماده را به سعد حریری تحویل داده و از او خواسته‌اند تا آن را در تلویزیون عربستان بخواند.
نیویارک تایمز مدعی شده پیش از خواندن متن استعفانامه از تلویزیون، حتی به سعد حریری اجازه داده نشده که برای لباس عوض کردن به منزل متعلق به خود در ریاض برگردد و نخست وزیر لبنان ناچار شده از محافظانش بخواهد برای آوردن کت و شلوارش به این منزل بروند.
به نوشته نیویورک تایمز، «گویی دلیل واقعی «احضار آقای حریری به پایتخت سعودی» عبارت بوده از وا داشتن او به استعفا و انتقاد علنی از ایران، گویی او یک کارمند است و نه رییس یک دولت مستقل.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا