آخرین اخباراجتماعافغانستان

هتک حرمت قرآن؛ کمیته سویدن خواستار گفت‌وگو با طا-لبان شد

خبرگزاری دید: پس از آن فعالیت کمیته سویدن در افغانستان به دلیل هتک حرمت به قرآن در این کشور متوقف شد، این کمیته خواستار گفت‌وگو با طا-لبان برای از سرگیری فعالیت خود در افغانستان شده است.

کمیته سویدن در افغانستان، شامگاه سه‌شنبه (۲۰ سرطان) اعلام کرد که در تلاش گفت‌وگو با مقام‌های طا-لبان است تا مشخص شود که آیا دستور جدید این گروه بر فعالیت این نهاد تأثیر می‌گذارد یا خیر.

این کمیته با نشر اعلامیه‌ای گفته که متعلق به دولت سویدن نیست و یک نهاد مستقل و بی‌طرف است که بیش از ۴۰ سال با احترام عمیق به اسلام و سنت‌های محلی افغانستان در این کشور فعالیت کرده است.

این در حالی است که طا-لبان صبح روز گذشته اعلام کردند که تمام فعالیت‌های سویدن در افغانستان را به‌دلیل هتک حرمت به قرآن و تا زمان عذرخواهی این کشور از مسلمانان متوقف می‌کنند.

کمیته سویدن در اعلامیه‌ خود با اشاره به این موضوع  گفته است که هرگونه بی‌احترامی به قرآن را به شدت محکوم می‌کند، همانطور که هرگونه تلاش برای ایجاد درگیری و خصومت بین افراد براساس باورهای مذهبی، قومیت، ملیت و هرگونه تقسیم‌بندی دیگر را محکوم می‌کند.

کمیته سویدن همچنین گفته است که در سال گذشته ۲.۵ میلیون بیمار در کلینیک‌های این کمیته در ولایت‌های میدان‌وردک و نورستان درمان شده‌اند.

کمیته سویدن افزوده است که ۱۳۳ هزار کودک دیگر در مکاتبی که با حمایت این کمیته ایجاد شده، آموزش دیده‌اند و از ۲۰ هزار فرد معلول نیز حمایت کرده است.

کمیته سویدن در اعلامیه‌ خود گفته است که ۸۰۰۰ کارمند این نهاد شهروندان افغانستان هستند و در ۱۸ ولایت کشور فعالیت می‌کنند.

این کمیته همچنین افزوده که به حمایت از مردم افغانستان متعهد است.

طا-لبان تاکنون به این درخواست پاسخ‌ نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا