آخرین اخباراجتماعافغانستان

هجوم صدها تن به اداره توزیع پاسپورت در هرات

خبرگزاری دید: به دنبال اعلام مسئولان توزیع پاسپورت در هرات مبنی بر ظرفیت توزیع ۱۰۰۰ جلد پاسپورت در یک روز، صدها باشنده این ولایت به اداره توزیع پاسپورت هجوم بردند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که جمعیت زیادی زیر آفتاب تابستانی در نبود امکانات برای گرفتن پاسپورت گرد آمده‌اند.

روز چهارشنبه هفته جاری نوراحمد اسلام‌جار والی هرات و مسئولان ریاست عمومی پاسپورت ساختمان جدید آمریت پاسپورت ولایت هرات را افتتاح کردند.

والی هرات در مراسمی به همین مناسبت گفت که پس از این روزانه به هزار نفر از ساکنان ولایت هرات «به‌گونه‌ آفلاین» پاسپورت توزیع می‌شود.

در پی این اظهارات، صدها نفر از ساکنان هرات روز و شب را در پشت دروازه‌های عکاسی‌ها برای دریافت فرم آفلاین پاسپورت سپری کرده و به ساختمان آمریت پاسپورت ولایت هرات هجوم آوردند.

در همین حال، شماری از باشندگان ولایت هرات می‌گویند که باوجود در اختیارداشتن فرم آنلاین، ساعت‌ها در پشت دروازه‌ آمریت پاسپورت منتظر مانده‌اند، اما کسی به آن‌ها پاسخگو نبوده است.

یکی از باشندگان هرات گفت که به سختی توانسته فرم را از عکاسی دریافت کند، اما موفق به طی مراحل و اخذ پاسپورت خود نشده است.

در پی ازدحام بیش از حد در آمریت پاسپورت هرات، اداره‌ محلی در این ولایت اعلام کرد که درخواست‌های آفلاین را طی مراحل نمی‌کند.

در خبرنامه‌ اداره‌ محلی هرات آمده است که تنها درخواست‌های انجام‌شده به‌صورت آنلاین از سوی آمریت پاسپورت این ولایت طی مراحل می‌شود.

این درحالی است که از زمان تسلط دوباره‌ طالبان بر افغانستان، مهاجرت شهروندان این کشور به کشورهای همسایه و سایر کشورها افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا