آخرین اخباراسلایدشوافغانستانفرهنگ و دانش

رییس جمهور غنی به وزارت معارف:

روی برنامه‌های آموزشی از راه دور کار کنید/ بسته اصلاحی معارف جداً تطبیق شود

محمداشرف غنی رییس جمهور، با رهبری وزارت معارف از طریق ویدیو کنفرانس در رابطه به برنامۀ اصلاحات در این وزارت و تدابیر تدریس شاگردان در زمان تعطیلی مکاتب صحبت کرد.

محمداشرف غنی رییس جمهور، با رهبری وزارت معارف از طریق ویدیو کنفرانس در رابطه به برنامۀ اصلاحات در این وزارت و تدابیر تدریس شاگردان در زمان تعطیلی مکاتب صحبت کرد.
به نقل از ارگ، این ویدیو کنفرانس امروز دوشنبه(۲۵ حوت) به منظور بررسی وضعیت معارف و برنامۀ اصلاحی در این وزارت در ارگ انجام شد، ابتدا مسئولان وزارت معارف گزارش پیشرفت کار بالای پلان اصلاحی و انکشافی این وزارت را با رییس جمهور شریک ساختند.
محمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف گفت که برنامۀ اصلاحی وزارت معارف با درنظرداشت تمام معیارهای از قبل تعیین شده، به زودی تمام می‌گردد و پس از اخذ نظریات رییس جمهور، این بستۀ اصلاحی با آغاز سال جدید تعلیمی، عملی خواهد شد.
رییس جمهور غنی گفت که برای عملی کردن اصلاحات در وزارت معارف، مسیر مناسب تعیین شده و نیاز است تا برنامۀ اصلاحی مرحله به مرحله و با دقت تطبیق گردد.
آقای غنی افزود که وزارت معارف باید روی یک برنامه از طریق تلویزیون معارف، تعلیم از راه دور(انترنت) در زمان تعطیلی مکاتب به خاطر شیوع احتمالی ویروس کرونا، تمرکز داشته باشد تا سلسله تدریس شاگردان از راه های ممکنه ادامه یابد.
رییس جمهور غنی به وزارت معارف هدایت داد که بالای یک برنامۀ مشخص برای تدریس و مصروف نگهداشتن شاگردان در زمان تعطیل مکاتب و یا درصورت تمدید این تعطیلی، کار نماید و همچنان مشخص گردد که در جریان این مدت، کدام کارها صورت گیرد و چگونه سلسلۀ تدریس از راه های ممکنه ادامه یابد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اساسی حکومت مسئله معارف و صحت می‌باشد، به وزارت معارف هدایت داد تا به برنامه‌های تدریس از راه دور در ولایت هرات توجه خاص صورت گیرد، چون میزان آسیب پذیری در آن ولایت بیشتر است.
رییس جمهور غنی همچنان به تمام معلمین اطمینان داد که معاشات آنان در جریان تعطیلی مکاتب و همچنان در صورت تمدید این تعطیلی، به وقت و زمان آن پرداخته می‌شود و هیچ نوع تأخیر در پرداخت معاشت پیش نخواهد آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا