آخرین اخبارایرانجهانخبر های مهمسیاست

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای:

هدف طرح «معامله قرن» از بین بردن هویت فلسطینی است

رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در دیدار با هیئتی عالی‌رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اظهار داشت: : حماس در قلب حرکت فلسطین قرار دارد، همانگونه که فلسطین در قلب حرکت دنیای اسلام قرار گرفته است.
آقای خامنه‌ای گفت: قضیه فلسطین قضیه اول و مهمترین مسئله دنیای اسلام است و پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد.
رهبر مذهبی ایران، ایستادگی و مقاومت مردم غزه و ساکنان ساحل غربی رود اردن را بشارت دهنده فتح و پیروزی خواند و تصریح کرد: ما همواره دیدگاه خود را درباره فلسطین به‌طور صریح و شفاف اعلام کرده‌ایم و حتی در عرصه بین‌المللی کشورهای دوست ما که در این زمینه با آن‌ها اختلاف نظر داریم می‌دانند که جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملاً جدی است.
آیت‌الله خامنه‌ای افزود: یکی از علت‌های مهم دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، موضوع فلسطین است اما این دشمنی‌ها و فشارها موجب نخواهد شد که ایران از مواضع خود در موضوع فلسطین کوتاه بیاید، زیرا حمایت از فلسطین یک مسئله اعتقادی و دینی است.
خامنه‌ای تأکید کرد: اگر دنیای اسلام به ‌صورت متحد بر موضوع فلسطین ایستادگی می‌کرد، اکنون شرایط بهتری داشت و دوری برخی کشورهای دنباله رو امریکا همچون سعودی از موضوع فلسطین یک حماقت بود؛ زیرا اگر از فلسطین حمایت می‌کردند، می توانستند در مقابل امریکا امتیاز بگیرند.
رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به طرح «معامله قرن» تأکید کرد: هدف از این توطئه خطرناک، از بین بردن هویت فلسطینی در میان آحاد مردم و جوانان فلسطینی است که باید با همین نقطه اصلی مقابله کرد و نگذاشت که آن‌ها با استفاده از پول، هویت فلسطینی را از بین ببرند.
وی با تأکید بر این که مقابله با این طراحی نیازمند کارهای تبلیغاتی و فرهنگی و فکری است، افزود: یک راه دیگر مقابله با این توطئه این است که مردم فلسطین، احساس پیشرفت کنند که این موضوع تا بحال به لطف خداوند اتفاق افتاده است.
آیت‌الله سید علی خامنه‌ای تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور فلسطینی‌ها با سنگ مبارزه می‌کردند، اما امروز بجای سنگ، مجهز به موشک‌های نقطه زن هستند و این یعنی احساس پیشرفت.
آقای صالح العاروری نایب رییس دفتر سیاسی حماس نامه آقای اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس را تقدیم رهبر انقلاب ایران کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا