آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

والی هرات:

هرات آماده افتتاح تاپی است/ نگران امنیت نباشید!

والی هرات از آمادگی‌ها برای ضیافت و مهمان‌نوازی مقامات خارجی و داخلی که در مراسم افتتاح پروژه تاپی به هرات سفر می‌کنند، سخن گفته و از ناحیه تامین امنیت مراسم افتتاح این پروژه نیز اطمینان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی والی هرات امروز در یک نشست مطبوعاتی از آمادگی‌ها برای افتتاح مراسم پروژه تاپی سخن گفته و در مورد تامین امنیت این مراسم بزرگ نیز اشاراتی داشت.
آقای رحیمی گفت: ترتیبات امنیتی با در نظر داشت همه مسایل به‌گونه منظم روی دست گرفته شده است.
وی، اطمینان داد که جای هیچ‌کدام تشویش و نگرانی نیست.
به گفته او، قطعه‌های لازم برای تامین امنیت از مرکز کشور و دیگر ولایات به هرات مواصلت می‌کند.
موصوف از همکاری و حمایت اقشار مختلف مردم از اجرایی شدن پروژه تاپی در هرات و سایر ولایات اظهار خرسندی کرد و یادآور شد که یک گروه از مخالفان مسلح دولت نیز حمایت‌شان را از این پروژه اعلام کرده‌اند.
والی هرات گفت: تاپی مانند دریایی است که در کنار آن تمدن‌ها و شهرها رشد می‌کند و این دهلیز اقتصادی زمینه‌ساز مدنیت و معیشت است.
او همچنان علاوه کرد که تاپی زمینه‌ساز آمدن برق، انترنت، خط آهن، گاز و شاهراه‌ها و سایر سهولت‌ها خواهد شد.
آقای رحیمی تصریح کرد که تاپی یک پروژه نه بلکه یک دهلیز اقتصادی است که هم شهرهای افغانستان را باهم وصل می‌کند و هم کشورهای منطقه را.
وی در ادامه بیان کرد که هم‌زمان با تاپی، خط آهن تورغندی و پروژه فایبر نوری نیز افتتاح می‌شود و همچنان افزود با استفاده از فایبر نوری قیمت انترنت کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا نموده و سرعت آن به همین منوال افزایش پیدا می‌کند.
به گفته آقای رحیمی، سران هیئت‌هایی که از کشورهای شریک در تاپی به ولایت هرات سفر می‌کنند، رییس جمهور ترکمنستان، صدر اعظم پاکستان و وزیر دولت در امور خارجه هندوستان، می‌باشند.
گفتنی است، پروژه تاپی که گفته می‌شود از اهمیت بالایی برای مردم افغانستان برخوردار است، در جمعه پیش رو طی یک مراسم باشکوه در هرات افتتاح می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا