آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

والی هرات به مولوی انصاری:

هرات جای تولید داعش نیست/ پا از گلیم خود بیش‌تر دراز نکن

پس از اظهارات مولوی مجیب انصاری مبنی بر این حمایت از نظام کنونی گناه کبیره است و عالم دینی که از این نظام حمایت می‌کند یهود و نصارا است، والی هرات خطاب به او می‌گوید که این شهر جای تولید داعش نیست و پا را از گلیم خویش درازتر نکن!

به گزارش خبرگزاری دید، سید عبدالوحید قتالی والی هرات که امروز شنبه(۲ حوت)، در یک نشست‌ خبری با رسانه‌ها صحبت می‌کرد، گفت: «در شرایطی که امارات به فضا می‌رسد، ایران در پی نفت و اتُم است، عربستان در حال ساخت عروس‌ شهرها است، هرات جایی برای تولید داعش نیست».
والی هرات خطاب به مولوی انصاری گفت: «پایه برق را توسط خواهرزاده خود انفجار دادی به تو چیزی نگفتند، اسلام همین است که یک عروس را لت‌وکوب بکنید؟ ماجراجویی و تفنگ کار تو نیست، کار آن‌ها است که دو میلیون شهید دادند».
والی هرات به انصاری هشدار داده و گفته است: «مگر ما مُرده باشیم که در این شهر دوباره وحشت بیاید، بیرق‌های پلید خود را پایین کنند. ما خون دادیم تا این شهر آباد شود و مردم آرام شوند، خون ما بریزد، نمی‌گذاریم داعش بیاید؛ این خوش‌خدمتی‌ها را نکنند، شرم کنند».
والی هرات تصریح کرد: «پا از گلیم خود بیش‌تر دراز نکن، احساسات مردم را جریحه‌دار نکن، این ملت می‌خواهد به آبادانی فکر کند، نو بر آب‌های خود حاکم شده، بر بند سلما و کمال‌خان و معادن خود حاکم شده؛ توطئه بیگانه را نیار سر ما».
این مقام ارشد محلی هرات در ادامه سخنانش افزود، فصل این گذشته که کسی به دستور بیگانه اندیشه‌های افراطی را تولید کند و مردم از وحشت و جنگ خسته شدند. از دید او، به دستور بیگانه بر علیه نیروهای امنیتی افواهات گفته می‌شود.
والی هرات می‌گوید که یهود کسی است که داعش را تولید می‌کند و قصد دارد مردم را به سوی بدبختی ببرد.
سیدوحید قتالی گفت: «یهود کیست؟ یهود کسی است که داعش را تولید کرده، یهود کسی است که تفرقه می‌‌اندازد، یهود کسی است که می‌خواهد ما را به طرف فقر و بدبختی ببرد، یهود کسی است که نمی‌خواهد ما بندهای خود را بسازیم، یهود کسی است که می‌خواهد ما سرمایه خود به کشورهای همسایه ببریم».
مولوی مجیب انصاری همواره اظهارات جنجالی داشته، ولی سخنان اخیر او علیه نظام واکنش‌های زیادی برانگیخته فعالان مدنی و رسانه‌ای کشور خواستار دادگاهی شدن او شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا