آخرین اخبارجهانسیاست

هراس جوامع اسلامی پس از ۴ قتل در نیومکسیکو

خبرگزاری دید: نخستین مورد، قتل یک مرد مسلمان از افغانستان بود که اواخر سال گذشته رخ داد. سپس، ۲ قتل دیگر طی دو هفته گذشته اتفاق افتاد.

هراس جوامع اسلامی پس از ۴ قتل در نیومکسیکو

به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال این سه مورد قتل، فرد مسلمان دیگری در شهر آلبوکرکی روز جمعه به قتل رسید که باعث موجی از ترس در میان حوامع اسلامی در نیومکسیکو و فراتر از آن شده است.
مقامات امریکایی روز گذشته در حالی که به دنبال کمک برای جستجوی یک وسیله نقلیه بودند، آخرین قربانی را شناسایی کردند.
به گفته مقامات امنیتی، نژاد و مذهب عناصر مشترک قربانیان بوده است.
نعیم حسین جمعه‌شب کشته شد و سه مرد دیگر در نتیجه تیراندازی‌ جان باختند. پولیس در بزرگ‌ترین شهر نیومکسیکو در تلاش است تا مشخص کند آیا مرگ و میرها مرتبط است یا خیر.
دبی آلمونتاسر یکی از رهبران جامعه مسلمانان نیویارک در توییتی نوشت: این واقعیت که مظنون آزاد است، وحشتناک است. نفر بعدی کیست؟
حسین ۲۵ ساله اهل پاکستان بود. مرگ او تنها چند روز پس از مرگ محمد افضل حسین ۲۷ ساله و آفتاب حسین ۴۱ ساله که آن‌ها نیز اهل پاکستان و اعضای همان مسجد بودند، رخ داد.
اولین مورد مربوط به قتل محمد احمدی ۶۲ ساله از افغانستان در ماه نوامبر است.
آنیلا آباد دبیر کل مرکز اسلامی نیومکسیکو گفته است: ما کاملاً شوکه شده‌ایم و هنوز در تلاشیم تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است، چگونه و چرا.
وی افزوده است برخی مردم از بیرون رفتن اجتناب کرده‌اند، مگر اینکه «کاملاً ضروری» باشد، و برخی از دانشجویان مسلمان دانشگاه‌ها از خود می‌پرسند که آیا ماندن در شهر برای آن‌ها بی‌خطر است یا خیر.
تیم کلر شهردار آلبوکرکی روز یکشنبه گفته است: ما یک پیوند خیلی خیلی قوی داریم. ما یک وسیله نقلیه مورد علاقه داریم… باید این وسیله نقلیه را پیدا کنیم.
در همین حال، جو بایدن، رییس ‌جمهور امریکا گفت که از این قتل‌ها «خشمگین و غمگین» است و دولت او «قاطعانه در کنار جامعه مسلمانان ایستاده است.»
بایدن در توییتی گفته است: این حملات نفرت‌انگیز جایی در امریکا ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا