آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

سید ابراهیم عماد:

هرچه زودتر کنگره جمعیت اسلامی باید برگزار شود

آقای عماد در بخشی از سخنانش تاکید کرد که ما مردم هرات و جوانان هرات با اتحاد و اتفاق خواهان برگزاری یک کنگره حزب هستیم تا دست دروغین بعضی‌ها رو شود.



جمعیت اسلامی افغانستان محفل بزرگی را در مورد موضع‌گیری جدید این حزب در رابطه به اوضاع سیاسی کشور و اتخاذ تصمیم واحد مردم هرات در آینده سیاسی کشور، در هرات برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، این محفل با حضور هزاران تن برگزار شد.
سید محمد عمر سادات یک عضو جمعیت اسلامی گفت: باید به تشکیلات مهم و اساسی دست بزنیم تا در تصمیم‌گیری‌های دولت سهم بارز داشته باشیم، اما بدبختانه حاکمان قبلی هرات نتوانسته از حقوق مردم دفاع کند و مردم را به حق‌شان برساند و دیگر باید مردم بر سرنوشت‌شان حاکم باشند و خودشان برای خود سرنوشت تعین کنند.
از سویی هم، سید ابراهیم عماد رییس شورای مرکزی جمعیت اسلامی افغانستان در سخنانش مردم را به وحدت دعوت کرد و گفت: باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و با اتحاد کنارهم ایستاده باشیم.
او همچنین تأکید کرد که باید از آن شهدایی که برای بلند نگهداشتن پرچم اسلام جنگیدند و شهید شدند تقدیر کرد.

آقای عماد اشاره کرد که از حکومت مرکزی خواهان دگرگونی‌های جدی می‌باشند تا از این چالش‌ها نجات پیدا کرده و ازسوی کشور‌های خارجی به این حالت مواجه نشوند.
او افزود، هرات در سهم‌گیری سیاسی و دیگر معادلات عقب مانده و جوانان این دیار که سال‌ها مبارزه نموده‌اند خانه‌نشین‌اند.
موصوف ابراز داشت که ما خواهان توجه جدی حکومت به هرات می‌باشیم و حکومت وظیفه‌‌اش را در قبال هرات باید انجام دهد و مردم را در قدرت سهم دهد.
آقای عماد در بخشی از سخنانش تاکید کرد که ما مردم هرات و جوانان هرات با اتحاد و اتفاق خواهان برگزاری یک کنگره حزب هستیم تا دست دروغین بعضی‌ها رو شود.
وی ادامه داد که ما تبعیض و برتری خواهی را به صورت جدی نقد نموده و خواهان مقابله با معامله‌گران هستیم و برای حکومت مرکزی نیز پیشنهادات زیادی داریم تا از این چالش به وجود آمده، جلوگیری صورت گیرد.
این عضو حزب جمعیت اسلامی گفت: ما هیچ گونه راهی جز حمایت و پشتبانی از حکومت نداریم و با این که حکومت با چالش‌های جدی مواجه است، اما باید حکومت یک سلسله اصلاحات را در دست بگیرد.
زمان خودسری و قلدری‌ها پایان یافته است و باید در کنارهم دست شوم دشمنان را دور کنیم.
وی، از مردم هرات خواست که به فرزندان لایق و اصلی هرات رای بدهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا