اسلایدشوافغانستان

رییس اجرائیه:

هرکسی که برعلیه نظام کنونی سلاح بردارد، سرکوب خواهد شد

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت در نشست شورای وزیران گفت که استعمال بمب غیراتمی امریکا در ولسوالی اچین ننگرهار، هسته اصلی گروه داعش را هدف قرار داده، که تمامی سرگروه‌های این گروه در این منطقه، نابود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله تاکید کرد که در ولسوالی«اچین» ننگرهار، فرماندهان داعش که در خونین‌ترین حملات مرگب‌بار در کابل و سایر شهرهای افغانستان دست داشته بودند، به قتل رسیده‌اند.

آقای عبدالله در این سخنان خود تاکید کرد، آن‌عده از کسانی که در برابر استعمال بمب غیراتمی امریکا در ننگرهار، به مخالفت پرداخته، به ثبات افغانستان کمک نمی‌کنند.

رییس اجرائیه خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی، صف دوست و دشمن افغانستان واضح است، هر آن‌کسی که بر علیه نظام کنونی سلاح بردارند، دشمن شمرده شده و سرکوب خواهند شد.

وی در خصوص سفر دو روزه مشاور امنیت ملی امریکا به کابل نیز گفت که تمامی تهدیدهای امنیتی افغانستان با مشاور امنیت ملی امریکا شریک ساخته شده است.

وی علاوه کرد که هدف سفر مشاور امنیت ملی امریکا، دریافت نظریات حکومت وحدت ملی در مورد وضعیت کلی افغانستان بود، زیرا در آینده نزدیک، پالیسی امریکا در قبال افغانستان از سوی کاخ سفید، نهایی و اعلام خواهد شد.

به گفته رییس اجرائیه، مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با رهبران سیاسی حکومت وحدت ملی، اعلام کرده است که اداره جدید کاخ سفید، پشتیبانی‌اش را به گونه دوامدار از حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

این در حالی است که مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با رییس‌جمهور غنی گفته است که افغانستان هرگز به لانه امن برای گروه‌های تروریستی، مبدل نخواهد شد و تلاش‌ها برای افغانستان باثبات، ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا