آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

هر اعلامیه‌ای، موقف رسمی جمعیت اسلامی نیست

اکثریت اعضای برجسته شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان اعلامیه منتشر شده از آدرس جمعیت اسلامی افغانستان رامربوط به موقف رسمی این حزب ندانسته، بلکه آن را ناشی از تراوشات ذهنی و فکری منزوی شدگان محکوم به ناکامی می‌دانند.

هر اعلامیه ای، اعلامیه جمعیت اسلامی افغانستان نیست، جمعیت اسلامی افغانستان یک حزب خانوادگی و یا مربوط به چند فرد نبوده، حزب میلیونی با قاعده‌های وسیع مردمی است. اعلامیه‌ای که از طرف تعدادی از گوشه‌نشینان از دنیا بی‌خبر از آدرس حزب میلیونی جمعیت اسلامی افغانستان به نشر سپرده شده، قطعاً همچون اعلامیه‌ها در تعارض و تناقض با خواست‌های جمعیت اسلامی افغانستان قرار دارد.
جمعیت را به دور تصمیم دیگران نچرخانید، زیرا جمعیت اسلامی افغانستان تکیه‌گاه محکم مردم افغانستان در جهت تقویت حاکمیت قانون و تحکیم پایه‌های نظام به منظور تامین ثبات دایمی، تعمیم عدالت و تمثیل اخوت اسلامی به مفهوم واقعی کلمه در کشور بوده و می‌باشد.
تحریف‌گران حقیقت و تقدیس‌گران خشونت و نا امنی، هیچگاه نمی‌توانند از آدرس جمعیت اسلامی افغانستان ماهی مراد بگیرند، چقدر نا به جاست که حزب با اقتدار و میلیونی جمعیت اسلامی افغانستان را در تصمیم‌گیری‌های کلان سیاسی دنباله رو دیگران نشان بدهیم، در حالی که جمعیت اسلامی افغانستان با بیشتر از نیم قرن مبارزه، مجاهده و تلاش در راه دفاع از حریت، آزادی و منافع دینی و ملی مردم افغانستان مرجع اتخاذ تصامیم مهم و مرتبط به سرنوشت مردم افغانستان بوده است، زیرا رهبر فرزانه ما، پیر خرد جناب پرفیسور برهان‌الدین ربانی، خود از اندیشه‌ورزان و صاحب آرای سازنده در قبال ملت افغانستان بود که کارنامه‌هایش زیب تاریخ زرین کشور است.
اعلامیه‌ای که از آدرس جمعیت اسلامی افغانستان نشر شده، از آدرس جمعیت اسلامی نه، بل از آدرس یک عده است که در پی تٲمین منافع فردی خودند و در تلاشند تا از نشانی جمعیت اسلامی افغانستان نردبانی بسازند برای نیل به اهدافی که نه به جمعیت اسلامی افغانستان ارتباط دارد و نه به منافع دینی و ملی مردم افغانستان.
حزب جمعیت اسلامی افغانستان مانند همیشه طرفدار نظم وآرامش همگانی مردم افغانستان بوده وهرگونه نظم‌گریزی وثبات‌زدایی را محکوم می‌کند.
طبعاً جمعیت اسلامی افغانستان، زحمات کمیسیون‌های محترم انتخاباتی را به دیده قدر نگریسته و باور دارد که سرنوشت انتخابات را صندوق‌های رٲی شکل می‌دهد، نه ادعاهای بی‌مورد.
اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری که بدون شک نتیجه زحمات کمیسیون‌های محترم انتخاباتی است، برای جمعیت اسلامی افغانستان قابل قبول و معتبر دانسته می‌شود.
جمعیت اسلامی افغانستان هر حرکتی را که بر خلاف نظم‌پذیری شکل گیرد به شدت محکوم می‌نماید.
ما معتقدیم که ملت افغانستان به ماهیت فکری و خواست‌های باطنی عده‌ای به خوبی پی برده‌اند، بناءً هیچگاهی برای تٲمین منافع افراد ناکام بدرآمده از کوره‌های آزمایش به جاده‌ها نمی‌آیند و نخواهند آمد.
عده‌ای بر بنیاد گذشته محاسبه نموده‌اند، بی خبر از این که وزن باخته‌اند و دیگر جمعیت اسلامی افغانستان جغرافیای فکری و پایگاه مردمی آن‌ها به شمار نمی‌رود.
موقف ما، موقف مردم افغانستان است و موقف مردم افغانستان به قانون پذیری و نظم گستری منتهی می‌شود.
اعلامیه‌های مبتنی بر تٲکید عرض اندام نمودن حکومت موازی را جمعیت اسلامی افغانستان شدیداً مردود می‌داند.
اعلان حکومت موازی ادعای کسانی است که ناتوان از ایفای نقش در زمان حضور مشروع شان در بدنه حکومت بودند و در جایگاه نظاره‌گر بی‌صلاحیت به گوشه‌های انزوای سیاسی پناه برده بودند.
سترجنرال استاد عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان، موقف به جا و سازنده‌ای مرتبط به سرنوشت ملت افغانستان و همسو با منافع مردم افغانستان اتخاذ نموده است که از طرف ملت افغانستان مورد تایید قرار گرفته، زیرا مردم می‌دانند که جناب استاد در راه تامین منافع ملی قلم و قدم می‌زند.
به آنانی که هر روز خود را در خُم رنگریز، رنگ دیگری می‌کنند، می‌گوییم که در هر رنگی قابل شناسایی‌اند و نمی‌توانند چهره خود را در عقب شعار ها پنهان نمایند.
اکثریت اعضای برجسته شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان اعلامیه منتشر شده از آدرس جمعیت اسلامی افغانستان رامربوط به موقف رسمی این حزب ندانسته، بلکه آن را ناشی از تراوشات ذهنی و فکری منزوی شدگان محکوم به ناکامی می‌دانند، آنانی که در نمک نشناسی و بی‌تعهدی شهره دورانند نمی‌توانند از آدرس حزب ما قدرت نمایی نمایند، زیرا حزب ما کانون پاسداری از تعهدات در پرتو دستورات الهی است.
جمعیت اسلامی افغانستان با درس از گذشته دیگر از چهره‌های بی‌نفوذ، ‌‌فاقد برنامه و بی‌صلابت حمایت نخواهد کرد. بل منبعد تمامی دفاتر این جریان بزرگ سیاسی کشور در ولایات و اعضای برجسته شورای رهبری، از ریاست عمومی شورای اجرایی این جریان بزرگ اسلامی جهادی به رهبری « ستر جنرال استاد عطامحمد نور» اعلام حمایت نموده و منتظر هدایت مقام رهبری ریاست شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان هستند.

نویسنده

محمد مفلح جویا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا