آخرین اخبارافغانستانسیاست

اشرف غنی به نمایندگان شوراهای ولایتی:

هر مرحله روند صلح مبتنی بر قید و شرط است/ نگران آینده نباشید چون بر سر نظام معامله نمی‌شود

رییس جمهور غنی به سلسله نشست‌های مشورتی در خصوص صلح، با هیئت رهبری و اعضای شوراهای ولایتی دیدار کرد. آقای غنی در این دیدار به آنان گفت که هر مرحله روند صلح مبتنی است بر شرایط و قیود واضح که در مراحل روند صلح اجرا خواهد شد.

رییس جمهور غنی به سلسله نشست‌های مشورتی در خصوص صلح، با هیئت رهبری و اعضای شوراهای ولایتی دیدار کرد. آقای غنی در این دیدار به آنان گفت که هر مرحله روند صلح مبتنی است بر شرایط و قیود واضح که در مراحل روند صلح اجرا خواهد شد.
به نقل از ارگ، در این دیدار که امروز چهارشنبه(۳۰ دلو) در ارگ برگزار شد، مونسه قادری به نمایندگی از اعضای زنان شوراهای ولایتی تاکید کرد که باید دستاوردهای دو دهۀ گذشته در مذاکرات صلح حفظ شود. وی افزود که نخستین قربانیان جنگ زنانند و در تیم مذاکراتی باید سهم زنان فراموش نشود.
عطاجان حق بیان رییس شورای ولایتی زابل از حمایت همه جانبه شوراهای ولایتی در پروسه صلح، اطمینان داد و گفت که ما در قریه جات و ولسوالی‌ها با جوانان، موسفیدان و زنان مشوره کرده‌ایم و تاکید تمام شان این است که خط مشی جرگه مشورتی صلح باید تعقیب شود.
در همین حال، امرالله صالح معاون اول آقای غنی صحبت کرد و ضمن این که مشوره را مهم خوانده، گفت که دولت در پروسۀ صلح به یک راه ناآزموده داخل شده است، اما پلان پنهان ندارد و در نتیجه جرئت ما صلح از شعار به یک برنامۀ منظم مبدل شد و دولت به تطبیق هر مرحله آن آمادگی دارد.
از سویی هم، محمد اشرف غنی رییس جمهور اجماع هیئت رهبری و اعضای شورای ولایتی را مورد ستایش قرار داده، گفت که در ماه‌های آینده، تمرکز اساسی من بالای ولسوالی‌ها و قریه‌ها خواهد بود و در خصوص کارهای انکشافی و صلح با شوراهای ولایتی مشورت صورت خواهد گرفت.
رییس جمهور خطاب به زنان نماینده در شوراهای ولایتی، گفت که در صلح مشارکت زنان تضمین شده است و تیم مذاکرات نیز از حقوق زنان دفاع می‌کند. برای هدف بزرگ صلح، یک تیم کوچک، قوی و همه شمول تعیین می‌گردد.
رئیس جمهور کشور با تاکید گفت که روی حقوق مردم و جمهوریت معامله نمی شود و هر فیصله صلح از سوی شورای ملی و در صورت ضرورت از طریق لویه جرگه تایید می‌گردد و نسل جدید به هیچ کس اجازه نمی دهد که حقوق آنان به معامله گرفته شود.
رییس جمهور گفت که من به مردم اطمینان می‌دهم که بخاطر گفت‌وگوی صلح، هیچ ترس و هراس نداشته باشند و هر مرحلۀ صلح قید و شرط دارد. به اساس همین شرایط خشونت کاهش می‌یابد که در نهایت باعث آتش‌بس می‌گردد.
رییس جمهور کشور گفت که صلح خواست اساسی مردم است، اما حکومتداری جریان خواهد داشت و مردم در آینده نزدیک شاهد آغاز پروژه‌های بزرگ انکشافی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا