آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عنایت‌الله حفیظ در دیدار با رییس جمهور غنی:

هر نوع نتیجه انتخابات را که کمیسیون انتخابات اعلام کند، پذیرفتنی است

عنایت‌الله حفیظ از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با رییس جمهور غنی و سرور دانش معاون دوم او، ضمن حمایت از موقت دولت در روند صلح و امنیت پایدار، تاکید کرد که نتیجه انتخابات هرچه باشد پس از اعلام از مجرای قانونی آن برای او پذیرفتنی است.
به گزارش خبرگزاری دید، عنایت‌الله حفیظ کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم خادمین ملت، امروز چهارشنبه(۴جدی) با رییس جمهور غنی دیدار کرد.
آقای حفیظ از این که انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک پروسه ملی موفقانه برگزار شده و مردم افغانستان در یک فضای آزاد و رقابت دموکراتیک با رفتن به پای صندوق‌های رای برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور اراده خود را اعمال کردند، ابراز خرسندی کرد.
او اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را یک گام مهم در جهت تطبیق قانون عنوان کرده و از کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز خواست که هر چه زودتر و در موعد قانونی نتایج نهایی انتخابات را اعلان کند.
حفیظ تاکید کرد که هر نوع نتیجه‌ای که از مجرای قانونی آن اعلام شود، مورد قبول و حمایت تیم خادمین ملت و مردم افغانستان است.
وی همچنین حمایت خویش را از موقف رییس جمهور و حکومت افغانستان در مورد صلح عادلانه و پایدار اعلام داشته گفت که برای تامین پروسه صلح و به ثمر نشستن این پروسه آماده هر نوع همکاری است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید ورزید که هدف اصلی تیم انتخاباتی خادمین ملت خدمت به مردم و سهم گرفتن در آبادانی کشور، برقراری صلح، تأمین امنیت و ثبات سیاسی است.
حفیظ گفت: من و تیم انتخاباتی خادمین ملت که متشکل از جمعی جوانان فعال و تحصیل کرده کشور هستند، برای حمایت از پروسه‌های ملی و روندهای دموکراتیک در کنار رییس جمهور کشور و حکومت افغانستان خواهیم بود.
از سویی هم، رییس جمهور غنی از سهم‌گیری آقای عنایت‌الله حفیظ و تیم خادمین ملت در انتخابات ریاست جمهوری و رقابت سالم و مثبت وی در جریان پیکارهای انتخاباتی و حمایت وی از نتایج ابتدایی انتخابات قدردانی کرد.
رییس جمهور غنی گفت: هدف ما برای خدمت به شهروندان کشور، ساختن یک افغانستان سربلند، تحکیم حاکمیت قانون، تأمین عدالت و انکشاف متوازن در سراسر افغانستان به عنوان یک هدف مشترک است و برای رسیدن به این هدف، تلاش‌های مشترک نیز لازم است.
گفتنی است که در اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری، تیم دولت ساز با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا پیشتاز بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا