آخرین اخبارجهانحقوق بشر

هزاران شهروند افغانستان در انتظار عمل انگلیس به وعده اعطای پناهندگی

خبرگزاری دید: مجلس عوام انگلیس در گزارشی گفته که دولت این کشور برای خروج همکاران افغانستانی نیروهای مسلح بریتانیایی هیچ اقدامی انجام نداده است.

بنا به گزارش مجلس عوام انگلیس، بسیاری از افغان‌های واجد دریافت پناهندگی از این کشور، هنوز موفق به دریافت پناهندگی نشده‌اند و در کشور خود به سر می‌برند.

هزاران تن از مردم افغانستان، که با وعده پناهندگی با نظامیان انگلیسی همکاری کردند، همچنان در مسیر گرفتن پناهندگی از لندن با دشواری مواجهه هستند.

کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳ هزار شهروند افغانستان که واجد شرایط دریافت پناهندگی از انگلیس بودند، تقریباً با گذشت دو سال پس از خروج امریکا و متحدان غربی آن از افغانستان، هنوز در این کشور به سر می‌برند.

در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که ۳ هزار و ۷۵ نفر افغانستانی که برابر با سیاست جابجایی و کمک های اضطراری افغانستان (ARAP) واجد شرایط دریافت پناهندگی بودند، هنوز در انتظار پاسخ از سوی لندن هستند.

این افراد شامل کسانی می شوند که در طول ۲۰ سال اشغال افغانستان از سوی امریکا و ناتو با نیروهای انگلیسی همکاری کردند. برخی سیاستمداران انگلیسی پیشتر ابراز نگرانی کرده بودند که پس از قدرت گرفتن طا-لبان در اگست ۲۰۲۱ در افغانستان، این افراد با اقدامات تلافی‌جویی از سوی طا-لبان مواجهه شوند.

توبیاس الوود رییس کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس، خروج سراسیمه و مرگبار انگلیس از افغانستان را فصل تاریک تاریخ نظامی این کشور خواند.

صدها غیرنظامی افغانستانی و ۱۳ نظامی و زن امریکایی در جریان تخلیه سریع سفارتخانه‌های امریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای غربی در افغانستان و ترک این کشور کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا