آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

هزاران نفر در حمایت از حقوق زنان افغان به خیابان‌های لندن راهپیمایی می‌کنند

خبرگزاری دید: هزاران نفر در حمایت از حقوق زنان و دختران افغان در لندن راهپیمایی می‌کنند و از دولت بریتانیا می‌خواهند تا مسیر امن پناهندگی برای زنان افغان ایجاد کند.


به نقل از گاردین، هزاران سیاست‌مدار و فعالان افغان و سازمان‌های جامعه مدنی قرار است امروز یکشنبه(۶ قوس) در حمایت از حقوق زنان و دختران افغان به خیابان‌های لندن، واشنگتن و چهار شهر کانادا راهپیمایی کنند.
نمایندگان پارلمان بریتانیا از جیمز کلورلی وزیر خارجه این کشور خواستار تمرکز مجدد بر زنان و دختران در معرض خطر افغانستان شدند.
وندی چمبرلین نماینده لیبرال دموکرات و نماینده حزب لیبرال دموکرات، گفته است: طرح سیاست جابجایی و کمک در افغانستان کارا نیست و مسیر اختصاصی برای زنان و دختران وجود ندارد.
وی افزوده که کمک به مردم افغانستان با روایت پیرامون اوکراین فراموش شده است.
ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که وضعیت افغانستان در سبد بسیار دشواری قرار دارد و کسانی که در دو دهه گذشته با بریتانیا و سایر سربازان همکاری کرده و از آنها حمایت کرده‌اند، عقب مانده‌اند.»
چمبرلین همچنین خواستار ادامه کمک به افغانستان، ایجاد میکانیزم مشورتی برای شامل کردن ذینفعان افغان و یک مسیر ویژه برای پناهندگی شده است.
انتظار می‌رود بیش از ۴۰ سازمان جامعه مدنی در راهپیمایی لندن در کنار سیاستمداران و فعالان افغان شرکت کنند و راهپیمایی‌های هماهنگ در واشنگتن و چهار شهر در کانادا برگزار شود.
این راهپیمایی‌ها پس از آن سازماندهی می‌شود که طا-لبان ۱۴ مرد و زن را در ولایت لوگر شلاق زدند و پیوسته حقوق زنان و دختران را محدود کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا