آخرین اخبارجهان

هزینه نظامیان افغانستان صرف ساخت دیوار مرزی امریکا و مکسیکو می‌شود

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا برای ساخت ۱۳۰ کیلومتر دیوار مرزی میان امریکا و مکسیکو انتقال ۱.۵ میلیارد دالر را از بودجه‌ این وزارت تصویب کرده است.

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا برای ساخت ۱۳۰ کیلومتر دیوار مرزی میان امریکا و مکسیکو انتقال ۱.۵ میلیارد دالر را از بودجه‌ این وزارت تصویب کرده است.
به نقل از رویترز، یک مقام امریکایی گفته است که «ازاین میان ۶۰۴ میلیون دالر پولی است که برای نیروهای امنیتی افغانستان» اختصاص یافته است. این مقام همچنان گفته است که این پول صرفه‌جویی است که از قراردادهای مربوط به نیروهای امنیتی افغانستان به دست آمده است.
ارتش امریکا در ماه مارچ سال جاری میلادی نیز اعلام کرده بود که یک میلیارد دالر از بودجه‌ خود را برای ساخت دیوار مرزی میان امریکا و مکسیکو به مصرف می‌رساند.
گفتنی است که در سال مالی ۲۰۱۹ امریکا ۴.۹ میلیارد دالر برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده است.
در همین حال، سرپرست وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای گفته است: «این پول از منابع مختلف به دست آمده از جمله صرفه‌جویی‌ها، تغییرات در برنامه‌ها و بازنگری پروژه‌ها و به همین دلیل تأثیر بسیار محدود بر توانایی نیروهای ما دارد.»
آقای شاناهان همچنان گفته است که ارتش امریکا در حال حاضر ۴ هزار نیرو و ۱۹ هواپیما در مرز با مکسیکو مستقر کرده است.
وزارت دفاع امریکا در حالی از پول اختصاص داده شده برای نیروهای امنیتی افغانستان برای ساخت دیوار مرزی با مکسیکو استفاده می‌کند که نگرانی‌هایی از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و کاهش کمک‌های این کشور با نیروهای امنیتی افغانستان نیز وجود دارد.
زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان تاکنون شش بار با نمایندگان طالبان در امارات و قطر گفت‌وگو کرده است.
خروج نیروهای امریکایی یکی از موضوعات مورد بحث در گفت‌وگوها بوده اما دو طرف تاکنون به نتیجه‌ نهایی در این مورد دست نیافته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا