آخرین اخبارافغانستانصحت

هشدار؛ وضعیت کرونا وخیم تر از اکنون می‌شود!

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت صحت عامه هشدار داد که موج سوم کرونا در کشور رو به گسترش است و اوضاع از این هم وخیم تر می‌شود. سرپرست وزارت صحت این موضوع را امروز پنجشنبه(۱۳جوزا) در برنامه افتتاح شفاخانه محمد علی جناح در غرب کابل بیان کرد.


وحید مجروح گسترش ویروس کرونا را در کشور نگران‌کننده خواند و گفت که ۵۰ بستر از ۱۰۰ بستر شفاخانه‌ جناح که برای بیماران کرونایی تجهیز شده، پیش از افتتاح پر شده است.
سرپرست وزارت صحت عامه، شفاخانه‌ محمدعلی جناح را بزرگ‌ترین مرکز درمانی بیماران کرونایی در سطح کشور عنوان کرد و گفت که یکی از ویژگی‌های این شفاخانه داشتن دستگاه تولید اکسیجن است.
در عین حال، آقای مجروح کمبود اکسیجن در شفاخانه‌ها را از مشکلات بسیار جدی عنوان کرد و گفت شرکت‌های تولید اکسیجن که با وزارت صحت عامه قرارداد دارند به دلیل تقاضای زیاد، نمی‌توانند نیاز شفاخانه‌های دولتی به اکسیجن را برآورده کنند. او گفت: «در کنار شفاخانه‌های دولتی شماری از شفاخانه‌های خصوصی هم بیماران کرونایی را درمان می‌کنند. در شفاخانه‌های خصوصی در استفاده از اکسیجن اصراف می‌شود. به دلیل این که پول پرداخت می‌شود».
سرپرست وزارت صحت عامه همچنان گفت که قرار است با برگزاری نشستی اضطراری محدودیت‌های بیشتری در اجتماع وضع شود.
مجروح: «وزارت صحت هیچگاه نمی‌خواهد که بدون مبنا تصمیم بگیرد. ما بر اساس شواهد تصمیم می‌گیریم. آمار و شواهد نزد ما موجود هست. کمیته تحقیق، ساینس و اپیدمیولوژی که شامل نمایندگان وزارت، مؤسسات همکار و متخصصان مستقل می‌شوند، امروز در این باره بحث می‌کنند. هر تصمیمی را که آنان بر اساس علم گرفتند، من به عنوان وزیر صحت پای آن امضا می‌کنم».
او تأکید کرد رییس‌ جمهوری صلاحیت‌ کافی به وزارت صحت عامه داده است که موج سوم را مدیریت و کنترول کند.
سرپرست وزارت صحت، بی‌اعتنایی شهروندان کشور نسبت به رعایت نکات صحی را نگران‌کننده خواند و گفت که شهروندان کشور خطر را جدی نمی‌گیرند و به نکات صحی توجه نمی‌کنند: «ما به وضعیتی دچار شده‌ایم که آستانه‌ حساسیت شهروند در قبال این ویروس رو به نزول است».
بر اساس ارزیابی و پیش‌بینی وزارت صحت وخامت اوضاع تا دو یا چهار هفته‌ آینده ادامه خواهد یافت. البته سرپرست وزارت صحت تأکید کرد این در صورتی است که کار طبق برنامه پیش برود و به رعایت نکات صحی از سوی تمامی شهروندان توجه شود؛ در غیر این صورت به گفته‌ او «این مصیبت کلان‌ می‌شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا